کتاب «لابه‌لای درختان بلوط» روایتی شیرین از زندگی شهید رضایی‌نژاد منتشر شد
کد خبر: 4068838
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
هم‌زمان با روز قلم؛

کتاب «لابه‌لای درختان بلوط» روایتی شیرین از زندگی شهید رضایی‌نژاد منتشر شد

هم‌زمان با روز قلم، به همت انتشارات روایت فتح کتاب «لابه‌لای درختان بلوط»، روایتی شیرین از زندگی شهید رضایی‌نژاد را چاپ و روانه بازار نشر کرد.

روایت شیرین از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد در کتاب «لابه‌لای درختان بلوط» منتشر شد

به گزارش ایکنا، کتاب «لابه‌لای درختان بلوط» محصول انتشارات روایت فتح هم‌زمان با روز قلم چاپ و روانه بازار نشر شد.

این کتاب از زبان همسرش شهره پیرانی است که به فرازوفرود زندگی این دانشمند تا لحظه ترور و شهادتش می‌پردازد.

کتاب «لابه‌لای درختان بلوط» زندگی‌نامه داستانی است که دشمنی آشکار اسرائیل با تمام آزادی‌خواهان دنیا را در قاب چشمان کودکانه علی و آرمیتا، در بازی‌های ساده‌شان به تصویر می‌کشد و اعلام می‌کند که برای این دشمن بشریت فرقی ندارد که وسام آماده نبرد و اسلحه به‌دوش عاشق باشید یا داریوش قلم‌به‌دست و عینکِ پژوهش به چشم. دنیا دنیا آدم و جنگ‌افزار ردیف می‌کند تا تو را جلوی چشم فرزندانت از آن‌ها بگیرد.

سرآغاز کتاب با ورود خانم پیرانی، همسر شهید رضایی‌نژاد به کشور لبنان و گره خوردن دو زندگی شهره و داریوش و وسام و سلما شروع می‌شود. در طول کتاب، نویسنده با رفت‌و‌آمدهای هنرمندانه‌اش از آشنایی اولیه شهره و داریوش، از تولد آرمیتا و زندگی سه‌نفرشان، از زاگرس سراسر درخت بلوط و آبدانان همیشه زیبا می‌گوید، از لبنان و سبزی درختان و چشمان کودکانش، از آنچه شهره پیرانی را همدرد همسران شهدای لبنان می‌کند. این همزادپنداری صمیمیتی دارد که مخاطب را تا انتهای کتاب، بی‌وقفه به دنبال خود می‌کشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«وقتی بابا تو ماشین افتاده بود، فکر می‌کردم مثل کارتون تام و جری که هر بلایی سرشون میاد باز هم تهش حالشون خوب میشه و بدو بدو می‌کنند، می‌مونه. همش منتظر بودم بابا بلند بشه...»

کتاب «لابه‌لای درختان بلوط» به تحقیق مهدیه زکی‌زاده و قلم شیوای مهدیه عین‌الهی در ۲۰۰ صفحه و به قیمت ۶۵۰۰۰ تومان توسط انتشارات روایت فتح تهیه‌ شده است.

انتهای پیام
captcha