آموزش مربیان تئاتر «بچه‌های مسجد» در شیراز
کد خبر: 4068754
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

آموزش مربیان تئاتر «بچه‌های مسجد» در شیراز

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از برگزاری کارگاه بزرگ منطقه‌ای آموزش مربیان تئاتر بچه‌های مسجد ۶ استان در شیراز خبر داد.

اصغر گروسی، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اصغر گروسی، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، امروز، 14 تیر در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه بزرگ منطقه‌ای آموزش مربیان تئاتر بچه‌های مسجد در شیراز خبر داد و گفت: این کارگاه با شرکت 70 نفر از هنرمندان تئاتر مسجدی از شش استان مرکزی و جنوبی کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه یکی از دوره‌های سلسه برنامه محرابیان است که در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود، افزود: در رویداد حاضر علاوه بر هنرمندان فارس، هنرمندانی از استان‌های بوشهر، اصفهان، یزد، چهارمحال بختیاری و کرمان برگزار می‌شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: مربیان این کارگاه سیدحسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد از اساتید نام‌آور ملی عرصه تئاتر مسجد هستند که سال‌ها در این عرصه فعالیت داشته‌اند و هدف این دوره ارتقا توانمندی هنری مربیان جوان مسجدی است.

وی با اشاره به حضور مسئولان واحد هنرهای نمایشی حوزه‌های هنری استان‌های مهمان گفت: این کارگاه فرصتی است تا زمینه هم‌افزایی و تبادل توان هنری استان‌های شرکت‌کننده فراهم شود تا در ماه‌های آتی بتوانیم شاهد رویدادهای مشترک کیفی از سوی استان‌ها باشیم.

گروسی ادامه داد: در همین راستا در روز پایانی کارگاه رؤسای حوزه‌های هنری استان‌های میهمان نیز به این جمع اضافه خواهند شد تا با حضور کوروش زارعی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور که امسال بر مسند دبیری جشنواره تئاتر فجر نیز تکیه زده نشست هم‌اندیشی تئاتر بچه‌های مسجد را برگزار کنند.

وی در پایان اظهار کرد: توجه به تئاتر بچه‌های مسجد را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری می‌دانیم که تئاتر را منبر خوانده‌اند و خوشحالیم که دستگاه‌های مختلف اداری استان از جمله آستان مقدس حضرات احمدی و محمدی(ع)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز ما را در این حرکت معنوی و هنری یاری کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha