افتتاحیه سال تحفیظی مدارس شبانه‌روزی حفظ برگزار می‌شود
کد خبر: 4068715
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

افتتاحیه سال تحفیظی مدارس شبانه‌روزی حفظ برگزار می‌شود

مدیر مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان از برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحفیظی جدید این مراکز در بازه زمانی 15 تا 17 تیرماه در سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام علی اکبر شاهسونی، مدیر مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزانحجت‌الاسلام علی‌اکبر شاهسونی، مدیر مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام و انجام آزمون‌های ورودی طرح ملی «رحله» گفت: این طرح که در بازه زمانی ایام تابستان اجرا می‌شود و مخصوص حفظ چند جزء قرآن برای نوجوانان است، در حقیقت ورودی دوره یک‌ساله شبانه‌روزی حفظ قرآن است.

وی افزود: افرادی که در آزمون پایانی طرح ملی «رحله» موفق شوند، می‌توانند در دوره‌های یک‌ساله حفظ قرآن شرکت کنند بنابراین سال تحفیظی جدید مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان از همین دوره رحله آغاز می‌شود.

شاهسونی زمان آغاز سال تحفیظی جدید در سال جاری را 18 تیرماه جاری اعلام کرد و افزود: در این راستا مراسم افتتاحیه سال تحفیظی جدید مراکز شبانه‌روزی در بازه زمانی 15 تا 17 تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم قریب یک هزار قرآن‌آموز جدید در سال تحفیظی جدید در این مراکز داشته باشیم.

مدیر مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در ادامه از برگزاری آزمون پایانی حفظ قرآن این مراکز مربوط به سال تحفیظی گذشته خبر داد و گفت: این آزمون از خردادماه در شعبی که مرکز حفظ شبانه‌روزی فعال دارند، آغاز شد و تا 10 تیر هم ادامه داشت.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم در مراکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله به جمع حافظان بیت‌الاحزان اضافه شوند که با توجه به شرایط خاص کرونایی سال گذشته آماری مناسب به شمار می‌رود.

شاهسونی با بیان اینکه ۲۴۰ قرآن‌آموز در این آزمون پایانی شرکت کردند، گفت: مدرک قرآن‌آموزانی که در آزمون پایانی موفق شده‌اند در جشنواره جبرئیل امین که نیمه دوم سال برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.

مدیر مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در پایان از فعالیت 14 مرکز شبانه‌روزی در نقاط مختلف کشور خبر داد که از این تعداد 12 مرکز مربوط به آقایان و 2 مرکز مربوط به بانوان است.

انتهای پیام
captcha