کارهای فرهنگی به افراد غیرمتخصص سپرده نشود
کد خبر: 4068352
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

کارهای فرهنگی به افراد غیرمتخصص سپرده نشود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از تشکیل باندهای فرهنگی تمامیت‌خواه که بیشتر به دنبال یارگیری هستند تا فراگیری فرهنگی، احساس خطر می‌کنیم، گفت: سپردن کارهای بزرگ به دست افراد کوچک، ناتوان و غیر متخصص که از باب یارگیری و مرید پروری رواج یافته است، باید اصلاح شود.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر امروز، 12 تیرماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: نطق پیش از دستور، فرصتی است برای انتقال درد و رنج مردمی که امیدوارانه ما را وارد شورا کرده تا حافظ منافع و مصلحت آن‌ها و فارغ از رنگ‌آمیزی سیاسی، از کارهای فروبسته آن‌ها گره گشائی کرده، مطالبات و توقعاتشان را دریافت و برای تحقق آن‌ها سر از پا نشناسیم.

وی افزود: با استفاده صحیح و کاربردی از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی می‌توان اقدامات اساسی و زیربنایی انجام داد، لازم است در همه طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری، سه پیوست محوریت سومین حرم، فرهنگی - اجتماعی و عدالت محوری لحاظ شود.

هاجری با بیان اینکه در تقویم کشوری، روز 13 و14 تیر ماه به عنوان روز شهرداری‌ها نامگذاری شده که مبارک است، گفت: لازم است شورا در تجلیل از افراد عرصه میدان عمران و آبادی سنگ تمام بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در رصد پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری، علی‌رغم مشکلات مالی، شهرداری شیراز قبل از اتمام هر ماه حقوق و مزایای راننده‌های استیجاری، کارکنان خدمات شهری، پسماند، فضای سبز، شرکتی‌ها را پرداخت می‌کنند و در آخر حقوق نیروهای رسمی شهردای شیراز پرداخت می‌شود. دیگران را برخود مقدم داشتن در پرداخت حقوق به‌ویژه به قشر کارگری شهرداری، از افتخارات عدالت‌محورانه شهرداری شیراز است که قابل تجلیل و تمجید است.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد بحران و خدمات شهری شهرداری به ویژه سازمان آتش‌نشانی لازم و ضروری است برای تمامی اماکن عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، سینماها و... شناسنامه ایمنی تهیه و صادر کنند، افزود: بدون شناسنامه ایمنی، اجازه داده نشود به فعالیت‌های خودسرانه ادامه دهند، پیشگیری مهم‌تر است. نباید هیچ بنایی مصلحت‌اندیشی از ایمن‌سازی عبور کند چرا که با جان مردم بازی می‌شود.

هاجری همچنین با تصریح اینکه از تشکیل باندهای فرهنگی تمامیت‌خواه که بیشتر به دنبال یارگیری هستند تا فراگیری فرهنگی، احساس خطر می‌کنیم، گفت: ثروت، قدرت و شهرت فرهنگی اگر در دستان باندهای فرهنگی قرار گیرد، فضا و هوای فرهنگی را مسموم و ظرفیت‌های گسترده فعالان فرهنگی محلات و مساجد چوب حراج خورده، قربانی باندهای فرهنگی می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: سپردن کارهای بزرگ به دست افراد کوچک، ناتوان و غیر متخصص که از باب یارگیری و مرید پروری رواج یافته، باید اصلاح شود، آن هم با نسخه‌هایی که مورد تأیید، حمایت، اعتماد و اطمینان ولی امر مسلمین قرار دارد، مانند سیاست‌های کلی نظام، برنامه چشم‌انداز، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و شورای فرهنگ عمومی استان‌ها.

وی با بیان اینکه لازم است در کنار بوستان‌های بزرگ مانند جبل دراک و بام شیراز بوستان‌های منطقه‌ای و محلی گسترش یابد، گفت: توزیع عادلانه فضای سبز و بوستان‌های محلی، مطالبه و توقع مردم محرومی است که نه باغشهر دارند و نه خودرو شاسی بلند برای رفتن به بوستان‌های بزرگ. در هر محل باید به تعداد افراد ساکن، درخت کاشته و فضای مفرح و سبز ایجاد کرد.

هاجری تصریح کرد: مردم در این راستا تمام قد حاضر به همکاری مشترک هستند. شهر از فقدان بوستان‌های کوچک محلی رنج می‌برد. بهتر است در این راستا کاری اساسی، زیربنایی و بنیادی صورت گیرد و از شعار به عمل برسند.

وی با بیان اینکه معاونت و کمیسیون خدمات شهری، توانایی لازم را برای تحقق و گسترش فضای سبز محلی را دارند، گفت: بنا بود کل بوستان ولیعصر(عج) به عنوان باغ موزه دفاع مقدس از طریق یک زیرگذر به مؤسسه نشر آثار دفاع مقدس الحاق و موزه جنگ در بوستان ولیعصر شکل بگیرد، متأسفانه همتی در مؤسسه نشر آثار دفاع مقدس و شهرداری منطقه 2 متولی بوستان ولیعصر (عج) مشاهده نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: قرارگاه خاتم قول داده بود اسکلت ساخته شده در میانه بوستان ولیعصر(عج) را به دو تالار اختصاص دهد؛ اگر متولیان توان این کار را ندارند، اعلام تا دردمندان و دل سوختگان دیگری، این مأموریت را به سر انجام برسانند.

هاجری با تأکید بر اینکه در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است میان حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توازن ایجاد شود و بودجه‌های مربوطه در هر دو حوزه استفاده شود و جملگی صرف ساخت و ساز کالبدی بنا و ساختمان‌ها نشود، افزود: راهیان نور، یادواره شهدا، چاپ کتاب خاطرات که سبک زندگی اسلامی - ایرانی را آموزش می‌‍دهد در حوزه نرم‌افزاری باید محله به محله، مسجد به مسجد برگزار و فراگیر شود.

وی همچنین خواستار همکاری شورا و شهرداری در ساخت همراه سرای بیماران و در راه ماندگان بیمار در شهر شد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری باید از درد و رنج و آلام بیماران و همراهان آن‌ها کاسته شود. استراحت همراهان بیمار در وسط بلوار زند، ولیعصر، کنار بلوار چمران و نصب چادر باید با راهکار مناسب به حداقل برسد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: مجمع خیرین تأمین سلامت فارس و صندوق مهر حضرت زهرا (س) مربوط به بیماران در راه مانده و نیازمند می‌توانند مشکل موجود اسکان و حمایت از بیماران و همراهان آن‌ها را حل و فصل کنند. شورا و شهرداری باید در کمک به این دو سازمان مردم نهاد سرعت و سبقت بگیرد. همانطور که شیراز، قطب تولید ثروت از قِبَل پزشکی است، باید برای کاهش درد و رنج بیماران و همراهان آن‌ها هم کاری مفید انجام داد.

هاجری همچنین گفت: شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز، لازم و ضروری است اولویت خود را روی آزادسازی، احیا و بازسازی چشمه آب رکنی قرار دهد، رها کردن تفرجگاه آب رکنی با آن همه شهرت و هزینه میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری منطقه 3 شیراز رها شده، لازم است با همتی مضاعف سرچشمه آب رکنی را با ادامه کار و آزادسازی حریم و فضای سبز موجود به تفرجگاه زیبایی برای استفاده عموم تبدیل کند.

وی با بیان اینکه فرصت‌طلبان از همان آب اندک تفرجگاه با تانکرهای بزرگ، آب‌ها را برای فضای سبز درختان سازمان‌ها و ادارات می‌برند که نشان می‌دهد در این مکان که میلیاردها تومان هزینه شده، بدون نظارت رها شده است، از معاونت وکمیسیون خدمات شهری درخواست کرد نسبت به تفرجگاه آب رکنی و باغ موزه دفاع مقدس ولیعصر (عج) ورود پیدا کرده تا آن‌ها را به سرانجام برسانند.

انتهای پیام
captcha