برگزاری سلسله جشن‌های وصال در گلستان
کد خبر: 4068040
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

برگزاری سلسله جشن‌های وصال در گلستان

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان از برگزاری سلسله جشن‌های وصال با شعار «ازدواج آسان و آسمانی» در هفته ازدواج در گلستان خبر داد.

ملاحسنی معاون امور ورزش و جوانان گلستان به گزارش ایکنا از گلستان، حامد ملاحسنی، معاون امور جوانان ورزش و جوانان گلستان امروز،11 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری سلسله جشن‌های وصال با شعار «ازدواج آسان و آسمانی» در هفته ازدواج خبر داد و گفت: ضرورت دارد جشن‌های وصال در همه شهرهای استان برگزار شود و در این جشن‌ها از زوج‌های موفق، خیرین و فعالان این حوزه تقدیر می‌شود.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان تبلیغ و ترویج ازدواج آسان با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد را از مأموریت ویژه معاونت ورزش و جوانان دانست و گفت: یکی از برنامه‌های هفته ازدواج کمک به فرهنگ‌سازی نسبت به احیای آیین‌های سنتی ازدواج اقوام گلستان و کمک به الگوهای موفق ازدواج در استان است.

وی تصریح کرد: طبق آمار ثبت شده ازدواج در گلستان در زمان شیوع ویروس کرونا درصد ازدواج جوانان رشد قابل قبولی داشته و این نشان می‌دهند حذف یک سری تشریفات زائد زمینه ازدواج را برای جوانان آسان‌تر خواهد کرد.

ملاحسنی به برنامه‌های هفته ازدواج اشاره‌ کرد و گفت: برگزاری جشنواره ازدواج اقوام گلستان، برگزاری مراسم ازدواج آسان برای ۵۰ زوج‌، برگزاری پویش آسان و آسمانی ویژه زوجین و برگزاری مراکز تخصصی مشاوره رایگان و اکران رایگان فیلم سینمایی‌ «هناس» در سینمای عصر جدید گرگان و آزادشهر ویژه زوجین از جمله برنامه‌های هفته ازدواج در استان است.

وی به برپایی سفره‌های عقد رایگان در هفته ازدواج در بقاع متبرکه گلستان اشاره کرد و گفت: طبق تمهیدات صورت گرفته با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان، سفره‌های عقد ساده ویژه زوجین در بقاع متبرکه برپا می‌شود که زوجین می‌توانند از این فضا برای شروع زندگی مشترک خود استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha