نقشه راه فرهنگی شمال غرب شیراز تدوین شود
کد خبر: 4067986
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

نقشه راه فرهنگی شمال غرب شیراز تدوین شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تدوین نقشه راه فرهنگی شمال غرب این کلان‌شهر شد و گفت: اگر الگو و طرح فرهنگی و چشم‌انداز لازم برای جامعه ترسیم نکنیم با تعدد تصمیم‌گیری‌ها مواجه می‌شویم و به نتیجه مطلوب و تعالی اجتماعی و انسانی نمی‌رسیم.

سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، سیده مریم حسینی، ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه 6 شهرداری شیراز امروز، 11 تیرماه  با اشاره به گسترش جمعیت شیراز به سمت شمال غرب و غرب شهر و سکونت چند صد هزار نفر از شهروندان در این محدوده گفت: با توجه به مهاجر بودن بخش عمده‌ای از این افراد که یا خارج از شهر و یا از مرکز شهر به این محدوده‌ها مهاجرت کرده‌اند ضروری است نقشه راه فرهنگی متناسب با الگوهای فکری و فرهنگی این شهروندان تهیه و تدوین و ذیل سند فرهنگی استان اجرایی شود‌.

وی حضور قومیت‎‌ها و خرده فرهنگ‌ها در این مناطق را فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های این بخش از جامعه دانست و گفت: اگر الگو و طرح فرهنگی و چشم‌انداز لازم برای جامعه ترسیم نکنیم با تعدد تصمیم‌گیری‌ها مواجه می‌شویم و به نتیجه مطلوب و تعالی اجتماعی و انسانی نمی‌رسیم.

حسینی، حضور نهاد و دفتر امام جمعه در شمال غرب شیراز را فرصتی برای بهره‌مندی بیشتر شهروندان از ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی، تربیتی و اخلاقی این مجموعه دانست و افزود: وحدتی که میان شهرداران مناطق 6 و 10 و دفتر نهاد رهبری در محور شمال غرب شیراز حاکم است فرصت خوبی است تا موانع و مشکلات اجتماعی و فرهنگی این محدوده کاهش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، حجم برنامه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در مناطق 6 و 10 را قابل توجه و تقدیر برشمرد و گفت: اثربخش بودن برنامه‌ها زمانی است که مردم به رضایت برسند و امید و نشاط اجتماعی در سطح جامعه بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha