توجه به نماز پیوست فعالیت‌های تربیتی در فارس باشد
کد خبر: 4067976
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

توجه به نماز پیوست فعالیت‌های تربیتی در فارس باشد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار توجه بیش از پیش به فرهنگ نماز در فعالیت‌های تربیتی در سطح استان شد و گفت: فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش استان با پیوست توجه به امر اقامه نماز انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز، 11 تیرماه در جلسه هیئت اندیشه‌ورز نماز این اداره‌ کل گفت: استان فارس، میزبان اجلاسیه کشوری نماز در سال تحصیلی جدید است.

وی خواستار توجه بیش از پیش به فرهنگ نماز در فعالیت‌های تربیتی در سطح استان شد و افزود: فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش استان با پیوست توجه به امر اقامه نماز انجام شود.

عسکری با اشاره به اهمیت نمازخانه‌ها در مدارس استان تأکید کرد: باید در قدم اول، بستر اقامه نماز را در مدارس فراهم کنیم چراکه توجه به نماز ماموریت اصلی ما است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به حدیث «اَخلِصِّ العَمَل» گفت: مروجین نماز باید ابتدا خودشان عامل به اقامه نماز باشند و اخلاصشان را بالا ببرند.

وی در ادامه ضمن اشاره به سه حوزه محوری دانش‌آموزان، معلمان و اولیا که مخاطب فعالیت‌های آموزش و پرورش است، افزود: باید مسئله توجه به اهمیت و اقامه نماز در تمام برنامه‌های حوزه‌های مختلف سال آینده  وجود داشته باشد.

عسکری خواستار استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف در این راستا شد و افزود: کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌ها در امر ترویج و توجه به اقامه نماز می‌تواند در نهادینه کردن این امر مهم در جامعه تأثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در فعالیت‌ها سن، جنسیت و مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان در نظرگرفته و متناسب با آن برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نمازخانه‌ای تغییر کاربری داده نشود و برای رفع کمبودهای فضای آموزشی از اتاق‌هایی به جز نمازخانه‌ها استفاده شود، گفت: نمازخانه‌ها با حمایت نوسازی و مجمع خیرین مبتنی بر چارچوب مشخص شده، تجهیز شوند.

عسکری همچنین ضمن توجه به ترویج و اهمیت اقامه نماز تصریح کرد: ایجاد طرح و پروژه‌ای در این راستا با بهره‌گیری از فعالیت‌ها و قالب‌های مختلف طراحی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پایان تأکید کرد: در پروژه مهر، جشنواره‌ها، مسابقات و... توجه به اهمیت و اقامه نماز به عنوان یک اصل قرار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha