شهرداری شیراز با مؤسسات قرآنی همکاری نمی‌کند
کد خبر: 4067952
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

شهرداری شیراز با مؤسسات قرآنی همکاری نمی‌کند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس با بیان اینکه 6 ماه پیش درخواست‌های مکتوبی برای همکاری شهرداری شیراز ارسال کردیم تا بتوانیم از تعطیلی مؤسسات قرآنی به دلیل مشکلاتی نظیر بالابودن اجاره‌بها جلوگیری کنیم، از عدم همکاری و پاسخگویی این سازمان انتقاد کرد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس طی هفته گذشته مصاحبه‌ای با مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با عنوان «مسئولان فارس دغدغه مؤسسات قرآنی ندارند» در خروجی ایکنا قرار گرفت که در آن از عدم حمایت مسئولان استانی به این مراکز انتقاد شده بود. بعد از آن استاندار فارس در نشست خبری نسبت به این خبر واکنش نشان داد و دستور پیگیری این مسئله را صادر کرد.

همچنین سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در مصاحبه‌ای با عنوان «علت حمایت ضعیف از تشکل‌های قرآنی چیست» به تبیین نکاتی درباره این مسئله و آسیب‌شناسی آن پرداخت.

در ادامه این پیگیری‌ها باز هم محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحدیه تشکل‌های قرآنی فارس نکاتی را به صورت مصداقی از عدم همکاری مسئولان استان و شیراز به مؤسسات قرآنی بیان کرد که تقدیم مخاطبان می‌شود.

اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: از 6 ماه پیش تاکنون پس از برگزاری جلسه،‌ 3 مرتبه نامه‌نگاری به معاونت فرهنگی شهرداری شیراز کرده‌ایم و درخواست‌های خود را به صورت مصداقی مطرح کردیم اما تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم.

اسلامی بیان کرد: در نقاط مختلف شیراز از مناطق محروم تا مناطق برخوردار، شهرداری مکان‌هایی نظیر خانه محله و فرهنگسرا دارد که عملاً کار قرآنی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. پیشنهاد دادیم که یک اتاق یا یک کلاس از این مکان‌ها را در هفته دو الی سه روز در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهند تا بتوانند کلاس‌های آموزشی خود را در آن‌ اماکن برگزار کنند که هم کار قرآنی شهرداری رونق گیرد و هم از تعطیلی مؤسسات قرآنی جلوگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس اظهار کرد: در این راستا حتی جلسه‌ای هم با سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز داشتیم که ایشان بیان کردند به لحاظ حقوقی نمی‌توانیم این اماکن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم در صورتی که ما درخواست این نداریم تا این اماکن به صورت کامل در اختیار مؤسسات قرآنی قرار گیرند بلکه در اختیار گذاشتن تنها یک اتاق یا یک کلاس در هفته به مدت 2 الی 3 روز کفایت می‌کند تا بتوانیم از تعطیلی مؤسسات قرآنی جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگسراها باید محلی برای آموزش‌های مذهبی، قرآنی و سبک زندگی اسلامی باشند، گفت: در نامه‌نگاری حتی نقاط مختلفی که می‌توانند در این زمینه مورده استفاده باشند هم به صورت مصداقی بیان کردیم ولی هیچ جوابی تاکنون دریافت نکرده‌ایم.

اسلامی یادآور شد: استان فارس در شاخص کلان و با توجه به اطلس جغرافیای کشوری دارای کمبود حداقل 170 الی 180 مؤسسه قرآنی است. اکنون 83 مؤسسه قرآنی در استان وجود دارد که به دلایل اقتصادی و شرایط اجاره‌بها در حال تعطیل شدن هستند یعنی از عددی که هستیم پایین‌تر می‌آییم اما هیچ‌کدام از مسئولان به فکر نیستند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس در پایان تأکید کرد: اکنون مؤسسات قرآنی ما دچار رکود و بحران جدی هستند و اگر مسئولان کمک نکنند، وضعیت این مؤسسات بسیار حادتر و بدتر شده و شاهد رکود فعالیت‌های قرآنی مردمی در سطح استان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha