فرآیند انتخاب آثار جایزه کتاب سال شفاف شود
کد خبر: 4067929
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

فرآیند انتخاب آثار جایزه کتاب سال شفاف شود

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز خواستار شفاف‌سازی فرایند انتخاب آثار جایزه کتاب سال شد.

محمد مرادی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز به گزارش ایکنا از فارس، محمد مرادی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز، امروز، 11 تیرماه در جمع خبرنگاران به بررسی و آسیب‌شناسی روند برگزاری جایزه کتاب سال طی دو سال گذشته پرداخت و شفاف نبودن فرایند عملی انتخاب آثار را یکی از نقاط مورد چالش در این روند دانست و خواستار توجه به این مسئله شد.

وی دیده نشدن کتاب‌های خوب نشرهای شهرستانی و نشرهای غیر مشهور را از دیگر نکات مهم در این راستا عنوان کرد و افزود: این مسئله باید به گونه جدی پرداخته شود تا در این مسیر نتیجه مطلوب برای رونق هر چه بیشتر آثار نویسندگان و دانش پژوهان فراهم شود.  

مرادی در پایان به محدودیت سلایق و تخصص دایره‌ مشاوران و گزینشگران و استفاده نکردن نظام‌مند از نظر تخصصی کارشناسان دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: همه این موارد را می‌توان در برنامه‌ریزی‌های آینده در راستای بهبود شرایط برگزاری جایزه کتاب سال در نظر گرفت.

یادآور می‌شود، طرح جایزه کتاب سال هر ساله با هدف شناسایی و معرفی آثار مکتوب و بزرگداشت پدیدآورندگان آن‌هاست که از برگزیدگان این طرح، در مراسم کتاب سال تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha