کد خبر: 4067056
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

تلاش برای رفع مشکلات دانش‌آموزان معلول شیراز در حوزه مدیریت شهری

در دیدار شهردار و عضو شورای اسلامی شهر شیراز با معاون وزیر آموزش و پرورش، مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول در حوزه‌های رفت‌وآمد، ایجاد اماکن رفاهی مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار معاون آموزش و پرورش با شهردار شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، در دیدار سید احسان اصنافی  شهردار، رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز و حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی که امروز، 6 تیرماه به همراه هیئتی از آموزش‌وپرورش فارس حضور داشتند، مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول در حوزه‌های رفت‌وآمد، ایجاد اماکن رفاهی و ظرفیت‌هایی شهری مورد بررسی قرار گرفت.

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در این دیدار گفت: شهرداری شيراز اقداماتی همچون ایجاد رمپ، مناسب سازی پیاده رو و مواردی نظیر آن را در سطح شهر انجام داده است و سعی بر گسترش آن دارد.

وی تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات معلولان و دانش‌آموزان استثنایی آماده همکاری لازم در اجرای پروژه‌های مشارکتی به منظور زیباسازی محیط پیرامون مدارس استثنایی اعلام کرد.

اصنافی در پاسخ به ایجاد نمایشگاه و فروشگاهی برای دست‌سازه‌های دانش‌اموزان معلول اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بازار هنر، غرفه‌هایی را برای ارائه محصولات دستی دانش‌آموزان معلول در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار خواهیم داد.

شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود به استفاده از ظرفیت معلولین در مدیریت شهری به عنوان مشاورین بهینه‌سازی سطح شهر اشاره کرد.

رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی مدیریت شهری در حمایت از جامعه معلولین گفت: باید تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز، آموزش‌و پرورش و بهزیستی انعقاد شود.

حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور نیز در این جلسه در اشاره به قانون حمایت از معلولان گفت: با وجود تکلیف قانونی دستگاه‌ها در حمایت از معلولین، زیرساخت‌های مناسب شهری برای معلولان به طور کامل اجرا نشده است.

به گفته وی، رمز موفقیت سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است چراکه وظایف سازمان‌ها، شهرداری و امور شهری در نظام تعلیم و تربیت مشخص و معین شده است.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح  کرد: باید با ارائه مدل مشارکتی و بین بخشی درجهت رفع نیازهای اولیه افراد معلول و استثنایی هماهنگی انجام شود.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :