حزب‌الله: ائتلاف سعودی با اسرائیل خنجری به پشت امت اسلام است
کد خبر: 4066890
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

حزب‌الله: ائتلاف سعودی با اسرائیل خنجری به پشت امت اسلام است

عضو شورای مرکزی حزب الله تأکید کرد: هر گونه ائتلاف عربستان سعودی با اسرائیل تهدید مستقیم و خنجری از پشت به لبنان، فلسطین، سوریه و همه امت اسلام است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در یک مراسم ترحیم در شهرک خرطوم در جنوب لبنان که با مشارکت شخصیت‌ها برگزار شد به اخبار حاکی از برنامه‌ریزی سعودی‌ها برای سازش با تل‌آویو واکنش نشان داد.

او تأکید کرد: هر گونه ائتلاف عربستان سعودی با اسرائیل تهدید مستقیم و خنجری از پشت به لبنان، فلسطین، سوریه و همه امت اسلام است.

این مقام حزب الله تصریح کرد: لبنان شریف و مقاوم متعلق به جریان عرب‌های سرکش نیست؛ بلکه به عرب‌های اصیل وفادار به امت و فلسطین تعلق دارد.

او تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان را هم برای مصرف داخلی دانست و گفت: این تهدیدها در برابر شگفت‌آفرینی‌ها و معادلات مقاومت بی‌فایده است و واقعیت قدرت موضع و جایگاه لبنان را که بر قدرت معادله ارتش، ملت و مقاومت متمرکز است، تغییر نمی‌دهد.

شیخ قاووق در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تسریع در روند تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کرد و گفت: وقت‌کشی به معنای از دست دادن فرصت‌ها و درد و رنج بیش‌تر است در حالی که لبنانی‌ها در سایه مشکلات کمرشکن خواهان تشکیل سریع دولت و تلاش برای ممانعت از فروپاشی کشور و کاستن از درد و رنج‌ها هستند.

رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی این روزها در گزارش‌ها درباره جزئیات اهداف و برنامه‌های سفر پیش روی بایدن به منطقه، از تلاش‌های پشت پرده کاخ‌ سفید برای تسریع روند عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خبر داده بودند؛ اقدامی‌ که گفته‌ می‌شود احتمالاً به یک محور و دستور کار مهم برای بایدن در سفر به منطقه غرب‌ آسیا تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha