آمادگی اعزام 110 گروه جهادی برای کمک به مردم زلزله‌زده افغانستان
کد خبر: 4066695
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
سردار زهرایی خبر داد:

آمادگی اعزام 110 گروه جهادی برای کمک به مردم زلزله‌زده افغانستان

مسئول سازمان بسیج کشور از آمادگی گسترده گروه‌های جهادی در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده کشور افغانستان خبر داد.

سردار محمد زهراییبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی، در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتردر حوالی شهر«خوست» کشور افغانستان و کشته و زخمی شدن بیش از 3500 نفر از مردم شریف این کشور، سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج کشور از آمادگی گسترده گروه‌های جهادی در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به مردم شریف این منطقه از کشور افغانستان خبر داد.

وی افزود: در مرحله اول 110 گروه جهادی تخصصی با تجربه درخشان در خدمت‌رسانی در سیل و زلزله در حوزه‌های امداد و نجات، پزشکی، عمرانی و خدمت‌رسانی در دستور کار است و باقی گروه‌های جهادی نیز در مراحل بعد اعزام خواهند شد.

زهرایی با اشاره به لزوم هماهنگی وزارت کشور برای حضور جهادگران گفت: به محض انجام اقدامات لازم از سوی دستگاه دیپلماسی کشور این جهادگران در کمترین زمان ممکن اقدامات خدمت‌رسانی خود را شروع خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: حین و بعد از وقوع حوادث غیر مترقبه اخیر در کشورمان گروه‌های جهادی واکنش سریع و تخصصی تشکیل و آموزش دیده‌اند.

این زلزله بامداد روز چهارشنبه، یکم تیرماه در ۴۴ کیلومتری شهر «خوست» کشور افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داد. آخرین آمار حاکی از افزایش تلفات زلزله به بیش از سه هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی یعنی ۱۵۰۰ کشته و بیش از دو هزار زخمی خبر می‌دهد. همچنین دسترسی به مناطق زلزله‌زده بسیار دشوار است و به ابزار ویژه نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha