مسئولان فارس دغدغه مؤسسات قرآنی ندارند
کد خبر: 4066656
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

مسئولان فارس دغدغه مؤسسات قرآنی ندارند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس با بیان اینکه مؤسسات این استان هنوز درگیر بحران کرونا هستند و تعداد آن‌ها روز به روز کاهش می‌یابد، گفت: برای رفع این بحران تاکنون مکاتبات زیادی با استانداری، شهرداری و نمایندگان مجلس داشتیم اما جوابی نگرفتیم و متأسفانه مسئولان فارس دغدغه مؤسسات قرآنی ندارند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ها که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: حسنی که این جلسات دارد آن است که نگاه‌ها و دغدغه‌های مؤسسات کشور شنیده می‌شود که قطعاً برای پیشبرد فعالیت آنان لازم است چرا که تجربیات هم منتقل می‌شود.

وی افزود: نکته مهم در این زمینه آن است که به دلیل تغییر بعضاً هیئت مدیره‌ها یا مدیرعامل‌ها یا عدم شناختی که برخی افراد از روال کار اتحادیه دارند، ممکن است تصمیمات خوبی در مجمع گرفته نشود که باید این تصمیمات کارشناسی شوند.

اسلامی اظهار کرد: این مسئله دلایل مختلفی دارد یکی اینکه مشکلاتی که از گذشته وجود داشته، انباشته شده و امروز ظهور و بروز آن‌ها جدی‌تر شده و باعث شده است مقداری اعتماد به نفس و انرژی مثبت مدیران مؤسسات برای حفظ مجموعه خودشان کاهش یابد البته برخی استان‌ها در این قضیه در سطح خوبی هستند و شهرداری، نمایندگان مجلس و استانداری به آن‌ها کمک کرده است تا از شرایط بدی که بحران کرونا برای آنان به وجود آورد، خارج شوند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس ادامه داد: در برخی از استان‌ها مانند استان فارس متأسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است و مؤسسات قرآنی هنوز دچار مشکلات بحران کرونا هستند و مباحث اقتصادی و اجاره بها گریبانگیرشان شده و بسیاری از آنان توان پرداخت اجاره بها و رهن ندارند و برخی مؤسسات خود را تعطیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط سختی بر مؤسسات قرآنی فارس می‌گذرد و تاکنون کسی هم جوابگو نبوده است، گفت: مکاتباتی به شهرداری و نمایندگان مجلس داشتیم اما هنوز جوابی نگرفتیم و از استاندار هم درخواست جلسه داشتیم که باز هم جوابی نگرفتیم و به طور کلی مسئولان استان فارس دغدغه مؤسسات قرآنی ندارند و این مشکل عمده‌ای است که در فارس وجود دارد و باید حل شود وگرنه شرایط بسیار بدتری را مشاهده خواهیم کرد.

اسلامی با تصریح اینکه تعداد مؤسسات قرآنی فارس رو به کاهش است، گفت: هم اکنون قریب 83 مؤسسه فعال در استان فارس وجود دارد که نسبت به اطلس جمعیت استان، تعداد کمی است و تا همین الان هم بیش از 100 مؤسسه در استان فارس کمبود داریم اما متأسفانه شاهد تعطیلی همین مؤسسات موجود هم هستیم و این وضعیت بسیار بدی است و اگر مسئولان به داد مجموعه‌های قرآنی مردمی نرسند، قطعاً شرایط خوبی قرآنی در استان نخواهیم داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در بخش پایانی سخنان یادآور شد: در مجمع عمومی اتحادیه کشوری که در مشهد برگزار شد، مسئولان مؤسسات دغدغه‌های خود را نسبت به برطرف شدن موانع مانند مالیات، بیمه و غیره به رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی مطرح کردند که امیدواریم این مباحث به نتیجه برسد.

انتهای پیام
captcha