آغاز ضبط استودیویی ترتیل‌خوانی قاریان کردستانی
کد خبر: 4066606
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

آغاز ضبط استودیویی ترتیل‌خوانی قاریان کردستانی

مراسم تجلیل از اعضای جامعه قاریان و مرتلان ممتاز استان کردستان و افتتاحیه ضبط استودیویی دوره ترتیل کل قرآن کریم به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز، پنجم تیرماه در سالن اندیشه سینما بهمن سنندج برگزار شد.

تجلیل از فعالان قرآنی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، امروز، پنجم تیرماه در مراسم تجلیل از اعضای جامعه قاریان و مرتلان ممتاز استان کردستان و افتتاحیه ضبط استودیویی دوره ترتیل کل قرآن کریم اظهار کرد: قاریان، مرتلان و فعالان قرآنی به عنوان سرمایه‌های عظیم قرآنی تأثیر شگرفی در جهت دادن جامعه به سمت و سوی ارزش‌های دینی و قرآنی دارند.

وی با تأکید بر حمایت و پشتیبانی و بهره‌مندی هرچه بیشتر از این قشر تأثیرگذار جامعه افزود: اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان آمادگی و حمایت همه جانبه خود را از قاریان، مرتلان و حافظان قرآنی استان اعلام می‌کند و از برنامه‌های پیشنهادی این قشر اثرگذار جامعه حمایت خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به آغاز ضبط استودیویی صدای قاریان و مرتلان قرآنی استان بیان کرد: ضبط صدای قاریان استان در استودیو ضبط صدای حوزه هنری استان کردستان انجام می‌شود. انجام این کار پیوند مبارکی بین حوزه هنری کردستان و فعالان قرآنی استان ایجاد خواهد کرد که این پیوند می‌تواند زمینه‌ساز کارها و برنامه‌های تأثیرگذار بیشتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان باشد.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اثرگذاری هنر بر تمام امور اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی اظهار کرد: در این راستا حوزه هنری باید به سمت و سوی فعالیت‌های تمدن‌ساز اسلامی حرکت کند. باید با بهره‌گیری از هنر حوزه هنری نقش و کار فعالان قرآنی در جامعه اسلامی بیشتر نمود پیدا کند چراکه هنر نقش اثرگذاری در رشد و اعتلای فرهنگ ارزشی و دینی ما می‌تواند داشته باشد.

جامعه نیازمند امیدآفرینی و رشد معنویات

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در ادامه این مراسم قرآنی اظهار کرد: حوزه هنری به عنوان یک نهاد مولود انقلاب اسلامی همواره در کارهای فاخر و ارزشی پیشگام بوده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز بیش از هر زمانی نیازمند امیدآفرینی و رشد معنویات است، افزود: بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری استان کردستان در راستای امیدآفرینی و توسعه معنویات در جامعه اجرا شده است که برگزاری نوای هزار دف استان یکی از این فعالیت‌های ارزشی بوده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اعلام آمادگی حوزه هنری برای تولید کلیپ‌های ارزشی و قرآنی بیان کرد: جامعه امروز ما نیازمند تولید محتواهای ارزشی و قرآنی به ویژه در عرصه فضای مجازی دارد که برای تولید محتوای در فضای مجازی نیز ما آمادگی خود را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ضبط تلاوت قاریان کردستانی گفت: در این راستا استودیو ضبط صدای حوزه هنری از امروز، پنجم تیرماه برای ضبط صدای فعالان قرآنی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مرادی با اشاره به تولید فیلم یوسف پیامبر و امام علی(ع) در کشور گفت: میزان اثرگذاری این تولیدات هنری به حدی متعالی بوده که از کودک خردسال تا بزرگسالان پیام فیلم را دریافت کرده و این فیلم در ذهن آنان ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر شبکه‌های معاند برنامه‌ای را تخریب کنند نشان از درست رفتن مسیر دارد، افزود: بعد از برگزاری جشنواره هزار دف این برنامه مورد انتقاد شبکه‌های معاند قرار گرفت که این امر شور و شوق ما را برای ادامه کار و برگزاری چندین مرحله‌ای جشنواره «دف نوای رحمت» در سطح استان کردستان بیشتر کرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به برگزاری یادواره شمس قریشی به صورت مستمر و سالانه اشاره کرد و گفت: این یادواره معنوی هر ساله مورد استقبال گرم مردم سطح شهر سنندج قرار می‌گیرد.

حمایت مسئولان استانی از نرم‌افزارهای قرآنی

جبار زندسلیمی، از قاریان ممتاز استان کردستان در ادامه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی جامعه قاریان و مرتلان مصوب استان با محوریت جلسات هفتگی تخصصی تلاوت قرآن کریم که روزهای دوشنبه هر هفته در مسجد حاج احمدبیگ سنندج واقع در خیابان طالقانی برگزار می‌شود، ارائه کرد.

وی با قدردانی از حوزه هنری استان کردستان در اعطای مجوز ضبط صدای مرتلان و قاریان استان کردستان افزود: ۱۱ نفر از قاریان و مرتلان ممتاز استان در محل استودیوی تخصصی حوزه هنری کردستان، صدای خود را ضبط خواهند کرد.

این قاری کردستانی با اشاره به اینکه امروز افتتاحیه این کار ارزشمند و فاخر قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این کار ارزشمند و ماندگار که برای اولین بار در سطح استان انجام می‌شود، مورد حمایت مادی و معنوی مسئولان استان قرار گیرد. همچنین امیدواریم این صداهای ضبط شده به نحو شایسته به صورت نرم‌افزاری تکثیر کرده و در سطح استان توزیع شود که در این راستا پیشاپیش از همکاری و مساعدت مدیرکل تبلیغات اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم.

گفتنی است، در پایان این مراسم معنوی از ۱۱ نفر از قاریان و مرتلان ممتاز استان با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد و از استودیوی تخصصی ضبط صدای حوزه هنری استان کردستان بازدید بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha