نیازمند همکاری نهادها برای اشتغالزایی زندانیان هستیم
کد خبر: 4066012
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

نیازمند همکاری نهادها برای اشتغالزایی زندانیان هستیم

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه مسئله اشتغال‌زایی زندانیان به عنوان اولویت اصلی ماست، گفت: تلاش داریم تا با تعامل و همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط بتوان کارهای بزرگی در این راستا انجام داد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، اول تیرماه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه فی ما بین بسیج سازندگی و اداره‌کل زندان‌های استان گفت: امیدواریم با وجود این تفاهم نامه تعامل و همکاری دوجانبه خوبی در زمینه‌های مختلفی محقق شود و به صورت هدفمند پیش برود.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون نیز همکاری‌های بسیار خوبی با تمام مجموعه‌های سپاه فجر و به ویژه بسیج سازندگی و حقوقدانان داشته‌ایم و برنامه‌های مختلف زیادی صورت گرفته که نمونه بارز آن همان طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بود که تاکنون 9 مرحله از این طرح اجرا شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه مسئله اشتغال‌زایی زندانیان به عنوان اولویت اصلی ماست، گفت: تلاش داریم تا با تعامل و همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط بتوان کارهای بزرگی در این راستا انجام داد.

مدیرکل زندان‌های فارس تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین اهداف قانون‌گذار از مجازات حبس، بحث اصلاح و تربیت زندانی است و اگر این اتفاق به صورت اصولی انجام شود هم امنیت اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند و هم اینکه در جهت توانمندسازی افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است بالغ بر 60 درصد زندانیان استان فارس با مشکل بیکاری و اشتغال روبه‌رو بوده‌اند یا مشاغل کاذب داشته‌اند و عمدتاً دارای حرفه و مهارت لازم برای راه‌اندازی کسب و کار نیستند لذا لازم است که توانمندسازی این افراد انجام شود تا پس از آزادی امکان اشتغال برای آن‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم بسیج سازندگی در این زمینه ما را یاری کنند و در فرایند اصلاح و تربیت زندانیان در حوزه توانمندسازی و مهارت‌آموزی کمک‌رسانی کنند و بعد از آزادی نیز حمایت شوند تا دارای شغل و کسب و کار شوند.

انتهای پیام
captcha