تبلیغ دین نیاز به سعه‌صدر و علم روز دارد
کد خبر: 4065984
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

تبلیغ دین نیاز به سعه‌صدر و علم روز دارد

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های فارس با بیان اینکه کار تبلیغ با مشکلات و سختی‌های فراوانی همراه است، گفت: کسی ‌که در راه تبلیغ وارد می‌شود باید با سعه‌صدر، علم روز و اخلاق نیکو باعث انسان‌سازی در جامعه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس، امروز، اول تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، تبلیغ را از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای دین اسلام برشمرد و گفت: نشر معارف اسلامی، دعوت و تشویق مردم به رعایت و اطاعت از فرامین الهی و تأسی به سیره انبیا و ائمه(ع) از وظایف مبلغان دینی است.

وی تصریح کرد: یکم تیر هر سال که روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامیده شده فرصت مناسبی است تا بدانیم امروز وظیفه‌ روحانیت مضاعف است، هر چند کار تبلیغ با مشکلات و سختی‌های فراوانی همراه است و کسی ‌که در راه تبلیغ وارد می‌شود باید به تمام این دشواری‌‌ها آگاه باشد تا با سعه‌صدر، علم به روز و اخلاق نیکو باعث انسان‌سازی در جامعه شود.

مقامی با توجه به گسترش رسانه‌ها و ایجاد شبهات متعدد در زمینه اعتقادی و مسایل دینی در جامعه، بیان کرد: مبلغان نهاد رهبری در دانشگاه به ارائه مشاوره دینی، پاسخ به سؤالات احکام و شبهات اعتقادی و تبیین سبک زندگی اسلامی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حضور طلاب آقا و خانم در بیمارستان‌ها برای مراقبت معنوی با تلاش‌های بسیار میسر شد که چاپ کتابی با عنوان «پایان یا آغاز» نتیجه عملی این اقدام مبارک بود، یادآور شد: این کتاب یک راهنمای بالینی برای مراقبت معنوی بیماران پایان حیات است که با استفاده از تجارب جمعی از پزشکان و کارشناسان مراقبت معنوی بیماران، از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گردآوری و چاپ شد.

وی تصریح کرد: مرکز تبلیغ دینی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال ۱۳۸۹ به صورت متمرکز در واحدهای زیر مجموعه دانشگاه در استان فارس شروع به فعالیت مستمر کرد و در حال حاضر حدود ۱۴۰ روحانی و ۳۰ طلبه خواهر در دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، خدمات مذهبی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایجاد تعمیق و تثبیت باورهای دینی و تقویت امید و آرامش به بیمار را از اهداف واحد مراقبت‌های معنوی مرکز مددکاری و تبلیغ دینی نهاد رهبری در مراکز علوم پزشکی دانست.

انتهای پیام
captcha