ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است
کد خبر: 4065821
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است

سرپرست دانشگاه لرستان با اشاره به طراحی یک سایت برای دانشنامه‌ دفاع مقدس لرستان، گفت: فعالیت برای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک فعالیت اساسی فرهنگی و یک وظیفه‌ همگانی است.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نطری، سرپرست دانشگاه لرستان در نشست کمیته دانشگاهیان کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید استان لرستان که امروز، ۳۱ خرداد به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه جلسات کمیته دانشگاهیان بایستی به‌صورت ماهانه با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان تشکیل شود تا منظم‌تر و کیفی‌تر بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم، اظهار کرد: برگزاری همایش ادبیات پایداری، یک موضوع مهم است که اگرچه وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور است اما دانشگاه لرستان هم بایستی کمک‌های لازم را برای برگزاری این رویداد، انجام بدهد».

وی افزود: به‌صورت منظم بایستی میزان کارهای انجام شده ارزیابی و سنجش شود تا بتوانیم براساس نظم و انضباط کاری، موضوعات را پیش ببریم.

سرپرست دانشگاه لرستان اضافه کرد: در بخش طراحی سایت برای دانشنامه‌ دفاع مقدس استان لرستان هم یک تیم تشکیل داده‌ایم تا این مهم هم انجام شود؛ البته سایت اصلی سایت کنگره خواهد بود و دانشنامه ذیل این سایت است.

نظری گفت: کارها باید سریع‌تر و کیفی‌تر و منسجم‌تر برگزار شوند؛ زیرا فعالیت برای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک فعالیت اساسی فرهنگی و یک وظیفه‌ همگانی است.

در ادامه، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان نیز با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان بایستی یک دانشنامه کامل و جامع و یک مرجع بزرگ علمی، فرهنگی و اجتماعی از نظر نوشتاری و اطلاعات و داده‌های دوران دفاع مقدس استان لرستان باشد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های علمی انجام شده یک شیوه‌نامه برای دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان تهیه شده است که در این زمینه در کشور، پیشگام هستیم.

انتهای پیام
captcha