پانزدهمین شماره دوفصلنامه «پژوهش‌نامه روان‌شناسی اسلامی» منتشر شد
کد خبر: 4065760
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

پانزدهمین شماره دوفصلنامه «پژوهش‌نامه روان‌شناسی اسلامی» منتشر شد

پانزدهمین شماره از دوفصلنامه «پژوهش‌نامه روان‌شناسی اسلامی» به صاحب امتیازی پژوهشگاه قرآن و حدیث با شش مقاله روان‌شناسی اسلامی ویژه پاییز و زمستان 1400 منتشر شد.

پانزدهمین شماره دوفصلنامه «پژوهش‌نامه روان‌شناسی اسلامی» منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث، پانزدهمین شماره از دوفصلنامه «پژوهش‌نامه روان‌شناسی اسلامی» به صاحب امتیازی پژوهشگاه قرآن و حدیث و سردبیری حجت‌الاسلام و المسلمین عباس پسندیده از سوی پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی اسلامی منتشر شد.

تطبیق ملاک‏‌های نابهنجاری در قرآن کریم با کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‏‌های روانی نوشته سیدحیدر هاشمی و محمدصادق شجاعی، عوامل و روش‌‏های تربیت اخلاقی از دیدگاه شهید مطهری به ‏منظور کاربرد در مشاوره نوشته زینب بابایی، صمد ملازینل، محمدطیب صحرایی، معصومه اسمعیلی و بررسی عناصر اسلامی ـ فرهنگی در سرفصل برنامه درسی رشته روان‌ شناسی در مقطع کارشناسی نوشته ناصر آقابابائی از جمله مقالات این شماره است.

نقش خوش‌ بینی در بهزیستی روان‏‌شناختی بر اساس آموزه‌‏های اسلامی و مطالعات روان‌‏شناختی نوشته فاطمه ژیان و مرضیه ملکی ‌ها، رابطه عقل دینی و حیای روان‏‌شناختی و مقایسه آن‏ در میان طلاب زن و مرد حوزه علمیه قم نوشته علی ‏اصغر فروتن، احسان فدایی و رحیم میردریکوندی، فرایندهای دینی و روان‏ شناختی حضور قلب در نماز بر اساس منابع اسلامی نوشته سعید محمدی‏ دهنوی و جعفر هوشیاری از دیگر مطالب مطرح  شده در این مجله است.

نشریه پژوهشنامه روان‌شناسی اسلامی، بر آن است تا آوردگاه آرا و اندیشه‌های فرهیختگان نواندیش و نظریه‌پرداز باشد و در همین راستا، پذیرای آثار پژوهشگران و اساتید حوزوی و دانشگاهی است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات پژوهشی خود را از طریق سامانه نشریه به نشانی  psychology.riqh.ac.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha