برنامه نماینده مسلمان پارلمان استرالیا برای ترویج حجاب
کد خبر: 4065655
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

برنامه نماینده مسلمان پارلمان استرالیا برای ترویج حجاب

فاطمه پیمان که به عنوان اولین زن مسلمان با حجاب به نمایندگی در سنای استرالیا انتخاب شده است، می‌گوید که می‌خواهد حجاب را در این کشور به امری عادی تبدیل کند.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، فاطمه پیمان، ششمین و آخرین کرسی منطقه وسترن استرالیا در سنای این کشور را به دست آورد و به عنوان اولین افغانستانی‌تبار و اولین زن مسلمان با حجاب در سنای این کشور شناخته شد.

وی می‌گوید که می‌خواهد حجاب را در این کشور به امری عادی تبدیل کند. این دختر مسلمان 27 ساله استرالیایی که دیروز به سنای این کشور راه یافت می‌گوید که با افتخار روسری خواهد پوشید. 

وی افزود: امیدوارم الهام‌بخش بسیاری از جوانان استرالیایی باشم که فقط به این دلیل که به خدا اعتقاد دارند، یا فقط به این دلیل که متفاوت به نظر می‌رسند، از مشارکت در جامعه محروم می‌شوند.

پیمان ادامه داد: اگر پارلمان نماینده عموم مردم استرالیا نباشد، چگونه می‌توانید بپذیرید که می‌توانند صدای شما را بشنوند و نماینده شما در قدرت باشند؟

او تنها پنج سال داشت که در زمان حکومت اول طالبان به همراه خانواده‌اش از افغانستان گریخت و به استرالیا رفت. سه سال بعد، مادر و خواهران و برادرانش در پرث به او پیوستند. پدرش در مشاغلی همچون دستیار آشپز، نگهبان و راننده تاکسی کار کرد تا مخارج خانواده را تامین کند.

 او می‌گوید: بله، من اولین زن با حجاب در مجلس هستم. وی افزود ایمان دارد که دولت جدید برای بهبود رفتار با مهاجران و پناهندگان در استرالیا و همچنین برای کسانی که در خارج از این کشور در بازداشت هستند، اقدامات بیشتری انجام خواهد داد. او همچنین می‌خواهد بر نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های زندگی، مراقبت از کودکان، تغییرات آب و هوا و سایر مسائلی که خانواده‌های جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تمرکز کند.

  پیمان در مصاحبه دیگری گفت: من کار داوطلبانه را با جمع‌آوری کمک مالی برای سازمان  Penny Appeal Australia  همزمان با تدریس خصوصی به دانش آموزان دبیرستانی آغاز کردم. من به مرکز ادموند رایس پیوستم تا به توسعه و ارتقای مهارت رهبران جوان جامعه کمک کنم. از سال 2017، با پلیس ایالت وسترن استرالیا همکاری نزدیکی داشته‌ام تا به آنها کمک کنم تا موانعی را که جوانان و جوامع اقلیت با آن روبرو هستند را درک کنند.

انتهای پیام
captcha