روایت‌گری اربعین؛ موضوع کارگاهی برای مبلغان افغانستانی
کد خبر: 4065548
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

روایت‌گری اربعین؛ موضوع کارگاهی برای مبلغان افغانستانی

کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، در راستای استفاده از فناوری‌های جدید در این مراسم، اقدام به برگزاری کارگاهی برای آموزش شیوه‌های نوین روایت‌گری اربعین برای مبلغان افغانستانی کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی اربعین حسینی، با توجه به اینکه روایت حماسه حسینی با استفاده از تصاویر و فناوری‌های جدید و کوتاه و مستند از برنامه‌های جذاب و پرمخاطب مراسم اربعین است.

اجرای این برنامه نیازمند مهارت‌هایی است تا راوی بتواند در فرصت کوتاه پیام‌ها و اطلاعات لازم را در قالب بیان و تصاویر و نقشه‌ها منتقل کند.

همچنین این برنامه، به دلیل انعطاف‌پذیری و استفاده از تصاویر دیجیتالی و عکس و پرده برای همه اقوام و فرهنگ‌ها و زبان‌ها قابلیت اجرا دارد. به همین جهت گروه روایت‌گری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی را برای طلاب و روحانیون مستعد پیش‌بینی و به اجرا می‌گذارد.

نظر به اینکه تعداد قابل ‌توجهی از زائران اربعین به‌ویژه از ایران به عراق از اتباع و مهاجران افغانستانی هستند، این دوره‌ها به صورت گسترده‌تری برای ایشان به اجرا درمی‌آید.

البته جمع زیادی از روحانیون هند، پاکستان، ترکیه، عرب‌زبانان، انگلیسی‌زبان‌ها و سایر کشورها نیز این دوره‌ها را تاکنون گذرانده و در مراسم اربعین از سوی گروه روایت‌گری تجهیز و ساماندهی و اعزام می‌شوند و در مراسم حضور فعال داشته و روزانه صدها اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha