عصر دلنشین ایکنا با عباس خامه‌یار
کد خبر: 4065523
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

عصر دلنشین ایکنا با عباس خامه‌یار

مراسم تکریم عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب قم فردا، اول تیرماه به همت خبرگزاری ایکنا در محل این رسانه برگزار می‌شود.

مراسم تکریم عباس خامه‌یار در ایکنا برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، این مراسم در راستای تکریم چهره‌های فرهنگی بین‌المللی و هم‌زمان با سالروز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، فردا چهارشنبه، اول تیرماه ساعت 14 تا 16 با حضور فعالان فرهنگی در سالن شهید تقوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود و شخصیت‌هایی از ایران و لبنان در آن سخنرانی می‌کنند.

این برنامه با عنوان‌ «عصر دلنشین» به پاسداشت تلاش‌های خالصانه «عباس خامه‌یار» رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان، در عرصه بین‌الملل برگزار خواهد شد.

این مراسم با قرائت پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان آغاز خواهد شد و در ادامه شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان به صورت ویدئوکنفرانس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به صورت آنلاین و محسن حاجی‌میرزایی، وزیر سابق آموزش و پرورش و ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت حضوری سخنرانی خواهند داشت.

عباس خامه‌یار چهره‌ای شناخته‌شده در ایران و حوزه بین‌الملل است و فعالیت‌های زیادی را به منظور معرفی ایران و انقلاب اسلامی در خارج از کشور انجام داده است.

وی آثار و تألیفات متعددی را تقدیم جامعه فرهنگی کشور کرده که «زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» (ترجمه شده به عربى‌)، «سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران؛ پژوهشى در اصول و راهبردها» و كتاب «بازى سرنوشت» درباره رویدادهاى مصر از آن جمله است.

خامه‌یار در سمینارهای مختلف داخلی و بین‌المللی شرکت کرده و مقالاتی را ارائه داده است و مؤلف كتاب معروف «ایران و اخوان‌المسلمین، عوامل همگرایی و واگرایی» است كه 5 بار در كشورهای مختلف تجدید چاپ شده است.

انتهای پیام
captcha