مهمترین برنامه سازمان دارالقرآن جهاد تبیین است + صوت
کد خبر: 4065510
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
حجت‌الاسلام حریزاوی:

مهمترین برنامه سازمان دارالقرآن جهاد تبیین است + صوت

رئیس جدید سازمان دارالقرآن با اشاره به مهمترین برنامه خود برای تحول در این سازمان، گفت: وظیفه قطعی و فوری سازمان چیزی جز جهاد تبیین نیست و بر همین اساس برنامه ما تأسیس قرارگاه جهاد تبیین در سازمان است و از همه اصناف و اقشاری که شیفته و دلداده قرآن هستند برای عضویت در این قرارگاه دعوت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس جدید سازمان دارالقرآن، در گفت‌وگویی اختصاصی با ایکنا، با اشاره به مهمترین برنامه‌های خود برای تحول در این سازمان، گفت: وظیفه قطعی و فوری سازمان چیزی جز جهاد تبیین نیست. تبیین ریشه قرآنی دارد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ریشه‌ای‌ترین جهاد روزگار ماست.

وی تصریح کرد: بر همین اساس برنامه ما تأسیس قرارگاه جهاد تبیین در سازمان دارالقرآن کریم است و از همه اصناف و اقشاری که شیفته و دلداده قرآن هستند برای عضویت در این قرارگاه دعوت می‌کنیم.

رئیس جدید سازمان دارالقرآن ادامه داد:‌ همچنین تمام دستاورد‌های قرآنی کشور، که از اول انقلاب تاکنون برنامه‌ریزی شده و توسعه یافته است از جمله موضوع تلاوت، تدبر، کرسی‌های تفسیر و حفظ ، تعالی پیدا می‌کند و جدی‌تر دنبال می‌شود.

حریزاوی در خصوص تعامل سازمان دارالقرآن با دیگر نهاد‌های متولی حوزه قرآنی گفت: سوابق خوبی در خصوص این همکاری در سازمان وجود دارد که به‌ همین دلیل عنوان یک دستگاه خوش‌نام و خوش‌خدمت شناخته می‌شود. مجموعه‌های مختلفی که می‌خواهند از اصیل‌ترین، عمیق‌ترین و درست‌ترین اندیشه‌ها و خدمات قرآنی بهره‌مند شوند می‌توانند از دفاتر سازمان دارالقرآن کریم در سراسر کشور بهره‌ ببرند و ما در قالب تعامل و تفاهم ملی این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

یادآور می‌شود آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان دارالقرآن کریم سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مدیران و فعالان قرآنی کشور در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

کد
انتهای پیام
captcha