هنر دریچه‌ای برای ورود به مفاهیم قرآن کریم است
کد خبر: 4065494
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

هنر دریچه‌ای برای ورود به مفاهیم قرآن کریم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه هنر دریچه‌ای برای ورود به مفاهیم انسانی، الهی و اسلامی قرآن کریم است، گفت: اگر از این جنبه هنری به قرآن نگاه کنیم قطعاً توان تأثیرگذاری ما بر جامعه بشری بیشتر خواهد شد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 30 خردادماه در بازدید از نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب به هنر قرآنی در این عرصه اشاره کرد و گفت: هنر می‌تواند زیبایی‌بخش کلام و زیبایی‌بخش تمام فعالیت‌های انسان باشد به دلیل اینکه هنر از یک ذات پاک الهی نشئت می‌گیرد می‌تواند زیبایی‌ها را به طور کامل به تصویر بکشد.

وی افزود: زمانی که این زیبایی‌ها را در عرصه قرآن که کلام وحی است قرار می‌دهیم و هنر خوشنویسی و تذهیب هم کلام وحی را به صحنه می‌کشد و در معرض دید قرار می‌دهد، قطعا جذابیت الهی با شیرینی و لطافت هنر بر دل‌ها می‌نشیند.

محبی‌پور ادامه داد: مفاهیم کلام الهی نیاز به تأویل، تفسیر و ترجمه دارد اما با ارائه کلام قرآن از طریق هنر، کسانی که آن را از طریق صوت خوش بشوند یا از طریق خط خوش یا نقاشی زیبا ببینند مجذوب خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: آثاری که در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های کشورهای غیرمسلمان ارائه شده تأیید کننده این موضوع است که حتی کسی که با زبان و مفاهیم قرآن آشنا نیست به صرف تماشای این زیبایی‌ها و جمال تابلوها، جذب قرآن کریم و مفاهیم الهی می‌شود.

یادآور می‌شود، نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب تحت عنوان «غوغای خاموش» و با نمایش آثاری از زهرا خوشبخت و استاد محمد نعمتی از ۲۰ خردادماه در شیراز آغاز به کار کرده و تا ۳۰ خردادماه ادامه داشت.

انتهای پیام
captcha