ارائه خدمات درمانی به ۸۱۰ زائر ایرانی در مدینه منوره
کد خبر: 4065272
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

ارائه خدمات درمانی به ۸۱۰ زائر ایرانی در مدینه منوره

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در مدینه منوره گفت: تاکنون به ۸۱۰ نفر از زائران ایرانی حرم نبوی خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.

مدینه منوره

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ حجت‌الله روستا، نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در مدینه منوره اظهار کرد: علت مراجعه بیشتر این افراد به مرکز درمانی سردرد ناشی از خستگی بوده است و تحت معاینات پزشکی قرارگرفته‌اند.

روستا افزود: تاکنون بیماری خاصی در بین زائران ایرانی در شهر مدینه گزارش و مشاهده نشده است و همه آن‌ها در سلامت کامل قرار دارند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر مستقر در شهر پیامبر با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه برای ارائه خدمات به زائران در هتل رمادی مدینه، گفت: مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت در تلاش هستند تا دومین مرکز درمانی برای ارائه خدمات پزشکی به زائران در یکی دیگر از هتل‌های مدینه راه‌اندازی شود.

به گفته وی، مسئولان ذی‌ربط پیگیر هستند تا مجوز راه‌اندازی و فعالیت این مرکز را از کشور میزبان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه امکانات برای راه‌اندازی این مرکز مهیا شده است، افزود: با صدور مجوز، دومین مرکز پزشکی حج در مدینه منوره در کمتر از هفت ساعت راه‌اندازی خواهد شد.

امسال در موسم حج تمتع بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی ایرانی حضور می‌یابند؛ سفر زائران ایرانی از روز ۲۲ خردادماه به سرزمین وحی آغاز شده و انتقال آن‌ها به دو شهر مدینه و جده تا روز سیزدهم تیرماه ادامه می‌یابد.

بخشی از زائران مدینه قبل و برخی دیگر مدینه بعد خواهند بود؛ بازگشت زائران نیز تا روز هفتم مردادماه و آخرین روز ذی‌الحجه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha