شیفت بعد از ظهر مدارس به فعالیت مؤسسات قرآنی تخصیص یابد
کد خبر: 4065237
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

شیفت بعد از ظهر مدارس به فعالیت مؤسسات قرآنی تخصیص یابد

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان جنوبی خبر از برگزاری نشستی با موضوع چالش‌های قرآنی استان داد و گفت: بسیاری از مؤسسات مشکل مکان دارند که می‌توان به این منظور از شیفت بعد از ظهر مدارس استفاده کرد.

هادی مساحهادی مساح‌شوکت‌آباد، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا، خبر از برگزاری نشست تخصصی قرآن، عترت، وحدت اسلامی با حضور لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و عضو اسبق فراکسیون قرآن و عترت مجلس داد و گفت: در این جلسه رئیس اداره امور قرآنی اوقاف، تعدادی از فعالان قرآنی اهل تسنن، یکی از اعضای بازرسی اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشوری، مدیرکل کمیته امداد و معاون فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد در آن جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: موضوع جلسه چالش‌های قرآنی استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های محروم و کم‌برخوردار از قبیل اینکه چرا از مربیان قرآنمان در استخدامی‌های آموزش و پرورش به کار گرفته نمی‌شود، چرا اعتبارات استانی بنا بر میزان محرومیت و گستردگی پهنه هر استانی تخصیص پیدا نمی‌کند، چرا ما را با استان‌های برخوردار یکسان می‌بینند، بود. به طور مثال اگر 100 هزار تومان به ما اعتبار تخصیص می‌دهند از لحاظ گستردگی و پهناوری استان، باید حداقل 50 هزار تومان خرج کنیم که آن پول را به دست صاحبش برسانیم.

مساح اظهار کرد: صحبت از کمبود خیلی از تجهیزاتی شد که اگر باشند باعث راه‌اندازی مؤسسات می‌شود، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی وسایل مستهلک دارند که همین وسایل می‌تواند یک مؤسسه را در کنار مرز راه‌اندازی کند، به جای اینکه در انباری‌ها خاک بخورد و نابود شود به مؤسسه‌ای در کنار مرز داده شود، ایراد قانونی هم اگر دارد مجلس آن را حل کند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان جنوبی گفت: امور مالیاتی هم از دیگر مشکلات مؤسسات است، طبق قانون مؤسسات معاف هستند، اما در عمل می‌گویند که مؤسسات باید دفتر تکمیل کنند، این کار کارشناس و متخصص حسابداری نیاز دارد. این طور چیزها باید تبدیل به قانون شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مؤسسات مشکل مکان دارند که می‌توان به این منظور از شیفت بعد از ظهر مدارس استفاده کرد، این موضوع چه ایرادی دارد؟ مؤسسه در قالب عقد تفاهم‌نامه و قراردادی با مدرسه به میزان ساعاتی که فضای مدرسه را در اختیار دارد، مقداری تعرفه پرداخت کند و آواره مکان برگزاری کلاس نباشد.

مساح بیان کرد: بیرجند جزو شهرهای گران کشور است چون خدماتی نداریم، نه کشاورزی داریم و نه آب، فقط معدن و مستقلات داریم، بهره‌برداری از معدن که برای دیگران است، مستقلات هم همین اجاره‌هاست، مردمی هم که درآمدی ندارند، اجاره مکان خود را افزایش می‌دهند تا بتوانند زندگی را بگذرانند، اجاره مکان هم که بالا برود مؤسسه یا باید تعطیل کند یا تعرفه‌هایش را افزایش دهد، اداره اوقاف در بیرجند مکان دارد، ولی چرا آن‌ها را در اختیار مؤسسات قرار نمی‌دهد، یا به نرخ بالا می‌دهند، با نرخ بالا که هر مشاوره املاکی می‌تواند مکان تهیه کند. در نهایت لاله افتخاری همه اینها را تأیید کرد و قرار شد در قالب لایحه جمع‌بندی شود و بر اساس آن هر مشکلی در کانال خود مثل آموزش و پرورش، اداره مالیات و ... قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha