کتاب «شیوه‌نامه علمی دفاع مقدس» در لرستان منتشر شد
کد خبر: 4065143
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

کتاب «شیوه‌نامه علمی دفاع مقدس» در لرستان منتشر شد

کتاب «دانشنامه چیستی و چگونگی (شیوه‌نامه علمی دفاع مقدس)» تألیف علی خسروی، از سوی انتشارات ستارگان آسمان خرم‌آباد منتشر شد.

کتاب «شیوه‌نامه علمی دفاع مقدس» در لرستان منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، کتاب «دانشنامه چیستی و چگونگی (شیوه‌نامه علمی دفاع مقدس)» تألیف علی خسروی، خردادماه جاری از سوی انتشارات ستارگان آسمان خرم‌آباد در قطع رقعی با ۱۸۶ صفحه به بازار نشر عرضه شده است.

رونمایی این کتاب به زودی با حضور مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و مسئولان استانی در لرستان برگزار خواهد شد.

علی خسروی، نویسنده کتاب «دانشنامه چیستی و چگونگی (شیوه‌نامه علمی دفاع مقدس)» در رابطه با کتاب مذکور، گفت: تهیه دانشنامه‌ای علمی و جامع از دوره هشت ساله دفاع مقدس که یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در قرن اخیر است، یک ضرورت اصلی علمی و از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران و مسئولین مرتبط با مسئله دفاع مقدس، به‌ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه مسئله دفاع مقدس یک حادثه کم‌نظیر و از برخی جهات، بی‌نظیر در دنیا است، افزود: به همین جهت ساختار و قواره دانشنامه آن نیز باید متفاوت و مختص عناصر تشکیل‌دهنده این گنج عظیم، متنوع و عمیق باشد.

مسئول دانشنامه دفاع مقدس لرستان ادامه داد: با مشاهده و ارزیابی دستورالعمل‌های ابلاغی و برخی شیوه‌نامه‌های جزئی و موضوعی که از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شده و همچنین اطلاع و گزارش‌گیری از فعالیت‌های انجام شده مرکز و برخی استان‌ها، با وجود تلاش و اقدامات انجام شده مجریان آنها و صرف منابع و هزینه‌های مختلف، دارای اشکالات و نواقص جدی بودند، بنابراین خلاء یک شیوه‌نامه علمی، جامع و کاربردی ویژه دفاع مقدس احساس شد.

خسروی اضافه کرد: کارگروه علمی ـ ادبی دفاع مقدس لرستان در سال ۱۳۹۹ با حضور بهترین استادان ادبیات دانشگاه‌های استان لرستان تشکیل شد و کار تهیه این اثر با استفاده از ده‌ها منبع علمی و سازمانی انجام شد و معتقدیم که این شیوه‌نامه هرچند یک کار ابتکاری و جدید در موضوع دفاع مقدس است؛ اما به‌طور واضح و حتم، نیاز به تکمیل و رفع نواقص احتمالی دارد، بنابراین از همه پژوهشگران، محققین، اساتید دانشگاه‌ها، مسئولان و دست‌اندرکاران دفاع مقدس و دانشنامه تقاضا داریم با نگاه نقادی و کارشناسی با ارسال نظرات ما را در ارتقا کیفیت و کمیت این اثر یاری نمایند.

انتهای پیام
captcha