مرز زمینی عراق بدون ویزا برای زائران ایرانی باز شد
کد خبر: 4065070
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

مرز زمینی عراق بدون ویزا برای زائران ایرانی باز شد

ویزای سفر زمینی به عراق از امروز به صورت رسمی برداشته شد و زائران عتبات می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق مرز زمینی به این سفر معنوی مشرف شوند.

مرز زمینی عراق بدون ویزا برای زائران ایرانی باز شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پس از وعده وزیر کشور عراق مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی و برقراری سفرهای زمینی عتبات عالیات بدون ویزا، گزارش‌ها حاکی از لغو روادید سفر زمینی به عراق است.

بر همین اساس، از صبح امروز نیروهای عراقی با حضور در مرزهای زمینی، زمینه را برای تشرف زائران عتبات عالیات از طریق مرزهای زمینی فراهم کردند.

سفرهای زمینی به عتبات قرار است در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت صورت گیرد و این سازمان متولی اعزام و ثبت‌نام از متقاضیان است.

یادآور می‌شود، سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت روز سه شنبه گذشته، ۲۴ خرداد ماه، پس از دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق در تهران اعلام کرد که از هفته آینده روزانه دو هزار و 500 زائر می‌توانند از طریق مرز زمینی برای زیارت به عراق سفر کنند که این تعداد به مرور تا ۱۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، از امروز مرز زمینی عراق پس از ۲۷ ماه به روی زائران عتبات باز شد و با برداشته شدن ویزای سفر زیارتی به عراق، زائران می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق مرز زمینی به عتبات مشرف شوند.

همچنین ویزای سفرهای هوایی به عراق نیز از اوایل آبان‌ماه لغو شده بود که از آذرماه سفرهای زیارتی به عتبات به صورت هوایی آغاز شد.

انتهای پیام
captcha