گروه‌های مقاومت: رزمندگان مناطق زیر پای صهیونیست‌ها را به آتش می‌کشند
کد خبر: 4064850
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

گروه‌های مقاومت: رزمندگان مناطق زیر پای صهیونیست‌ها را به آتش می‌کشند

گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند که نیروهای مقاومت در پاسخ به تداوم جنایت کشتار خودسرانه جوانان فلسطینی کرانه باختری و بخصوص در جنین مناطق اشغالی زیر پای صهیونیست‌ها را به آتش می‌کشند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، گروه‌های فلسطینی شهادت سه فلسطینی را که سحرگاه امروز جمعه، 27 خرداد به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند، تسلیت گفتند.

يوسف ناصر صلاح 23 ساله، براء کمال لحلوح، 24 ساله از اردوگاه جنین و صلاح ابوسرور، از شهر جنین امروز در تیراندازی نظامیان صهیونیست به خودروی آنها در شرق جنین به شهادت رسیدند.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد: این جنایت شدت زشتی و پلیدی این دشمن را نشان می‌دهد که متحمل عواقبش هم باید باشد، زیرا تجاوز اشغالگران ملت فلسطین را از ادامه راه مقاومت بازنمی‌دارد.

این جنبش افزود: جنایات مستمر رژیم اشغالگر علیه مردم و مقاومت ما نشان می‌دهد که اشغالگران به تروریسم خود ادامه می‌دهند و رفتار خونین خود را آشکار می‌کنند که هر آنچه فلسطینی است هدف قرار دهند.

جهاد اسلامی تأکید کرد: مجاهدین فلسطینی در برابر تجاوزات دشمن ساکت نمی‌نشینند و به جهاد به عنوان تنها گزینه پاسخ به آن پایبند می‌شوند تا حقوق خود را بازپس گیرند و سرزمینشان را از چنگ چپاولگران آزاد کنند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: ترور جوانان فلسطینی مقاومت آنها را بیشتر می‌کند و رژیم اشغالگر بهای جنایات خود را خواهد داد و از سرزمین ما بیرون رانده می‌شود.

این گروه همه اشکال مقاومت را گزینه ملت فلسطین برای پاسخ به این جنایت فجیع خواند و گفت: مقاومت سپر ملت فلسطین و شمشیر برنده آن در برابر باندهای شهرک‌نشینان صهیونیست و ارتش تروریست آن است و مقاومت باید همه مناطق تماس و پست‌های بازرسی صهیونیست‌ها را به آتش بکشد.

حماس نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: جنین و شهرهای کرانه باختری کابوس رژیم اشغالگر و اهرم فشاری بر همه نهادهای امنیتی این رژیم است و هر گونه جنایت رژیم اشغالگر با انتقام واقعی همراه می‌شود.

حازم قاسم، سخنگوی حماس تأکید کرد: معادله این است که خون، خون را می‌دهد و شهید انتقام را می‌طلبد و رژیم اشغالگر بهای جرایم خود در حق ملت فلسطین را خواهد داد.
 این مقام حماس با تأکید بر اینکه نباید این جنایت بی‌مجازات بماند، گفت: آتش مقاومت در کرانه باختری شعله‌ور شود تا صهیونیست‌ها را به آتش کشد و این جنایت موید ضرورت جدی برای تشکیل یک چارچوب ملی واقعی در حمایت از مقاومت در جنین و همه شهرهای فلسطینی است.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم جنایت ترور جوانان فلسطینی را محکوم کرد و گفت: خون آنها هرگز هدر نمی‌رود و سیاست ترورها و اعدام‌های خودسرانه ملت فلسطین تلاش ناکام اسرائیل برای نابودی اراده مقاومت است .

این گروه رژیم اشغالگر را مسئول کامل تبعات این جنایت پلید خواند و گفت: ملت فلسطین با مقاومت خود هرگز دست بسته نخواهد ماند.

کمیته‌های مقاومت هم تأکید کرد: خون پاک این شهدا هدر نمی‌رود و جنایت کشتار فلسطینیان لکه ننگی برای رژیم صهیونیستی  است که در تاریخ ثبت می‌شود.

این کمیته‌ها تأکید کردند: نیروهای مقاومت و انقلابیون آزاده فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین‌های اشغالی 1948 به جنایت دشمن صهیونیستی در ترور سه نیروی مقاومت پاسخ داده و به نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در هر وجب از خاک اشغالی فلسطین ضربه بزنند.

مصطفى البرغوثی، دبیر کل جنبش المبادرة الوطنیة الفلسطینیة نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این جرایم در برابر چشم همه جهانیان رخ می‌دهد؛ اما سیاست یک بام و دو هوا از سوی جامعه بین‌المللی در قبال فلسطین ادامه دارد و رژیم اشغالگر جز با مقاومت و تحریم‌های فراگیر علیه آن عقب نمی‌نشیند.

او وحدت ملی فلسطین و همبستگی و دفاع همه فلسطینی‌ها حول برنامه مبارزاتی مقاومت را ضروری خواند و گفت: همه اشکال هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر باید متوقف و توافقنامه اسلو هم لغو شود.

از ابتدای سال جاری میلادی 26 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به شهر جنین به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha