تظاهرات بنگلادشی‌ها در اعتراض به هتک حرمت مقدسات اسلامی در هند
کد خبر: 4064745
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

تظاهرات بنگلادشی‌ها در اعتراض به هتک حرمت مقدسات اسلامی در هند

هزاران نفر امروز پنجشنبه در داکا پایتخت بنگلادش در اعتراض به اظهارات توهین‌آمیز دو مقام حزب حاکم هند در هتک حرمت ساحت حضرت محمد(ص) تظاهرات کردند.

تظاهرات بنگلادشی‌ها در اعتراض به هتک حرمت مقدسات اسلامی در هندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از یاهو نیوز، تظاهرکنندگان بنگلادشی خواستار محکومیت رسمی سخنان اهانت‌آمیز مقامات هندی از سوی دولت‌های بنگلادش و هند شدند.

راهپیمایی از مسجد بزرگ بیت المکرم در داکا آغاز شد اما در حالی که معترضان به سمت سفارت هند در چند کیلومتری این مسجد حرکت می‌کردند پلیس مانع از ادامه تظاهرات شد.

معترضان از کشورهای مسلمان خواستند که محصولات هند را تحریم کرده و روابط خود را با دهلی نو قطع کنند و شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش، علناً اظهارات دو مقام هندی عضو حزب بهاراتیا جاناتا را محکوم کند.

معترضان که در این راهپیمایی شعارهای «مرگ بر مودی» و «توهین به اسلام تحمل نمی‌شود» سر دادند، پلاکاردهایی با مضمون «ما محمد(ص) را دوست داریم» حمل می‌کردند.

به گفته شهیدالاسلام کبیر، از سازمان‌دهندگان این تظاهرات، پس از توقف راهپیمایی از سوی پلیس، به گروهی پنج نفره اجازه داده شد به سمت سفارت هند حرکت کنند. معترضان اعلام کردند که به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

حزب حاکم هند یکی از مقامات توهین‌کننده را تعلیق و دیگری را اخراج کرده است، اما معترضان می‌گویند این اقدامات کافی نیست.

حداقل پنج کشور عربی، این اظهارات را محکوم کرده و رسما به دولت هند اعتراض کرده‌اند. پاکستان، ایران و افغانستان نیز به اظهارات مقامات این حزب واکنش نشان دادند.

خشونت فزاینده علیه اقلیت مسلمان هند توسط ملی گرایان هندو از زمان انتخاب شدن نارندرا مودی، به عنوان نخست‌وزیر این کشور در سال 2014، شدت یافته است.

انتهای پیام
captcha