راه‌اندازی درمانگاه‌های جهادی در شیراز
کد خبر: 4064729
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

راه‌اندازی درمانگاه‌های جهادی در شیراز

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس از راه‌اندازی درمانگاه‌های جهادی در مناطق جنوبی و محروم شیراز خبر داد.

سومین درمانگاه جهادی سلامت پزشکان شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سومین درمانگاه جهادی سلامت پزشکان شیراز امروز، 26 خردادماه در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ع) این کلان‌شهر با حضور استاندار فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یشراز به منظور ارائه خدمات رایگان سلامت به مراجعان و بیماران مناطق جنوبی شهر برگزار شد.

حسین صمصام، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در این نشست گفت: بسیج جامعه پزشکی فارس با جذب و دعوت از اساتید و کارکنان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در اقشار آسیب‌پذیر و مناطق کم‌برخوردار استان فارس اقدام کرده است که یکی از این برنامه‌ها حضور تیم‌های جهادی سلامت به صورت ثابت در محله‌های کم برخوردار است.

وی، خدمات این تیم‌های جهادی را در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی و در سطح یک و سطح دو اعلام کرد و افزود: همچنین یکی از برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی استان، راه‌اندازی درمانگاه‌های جهادی در سطح شهر است، به این صورت که درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی سطح شهر در روزهای پنج‌شنبه در اختیار بسیجیان جامعه پزشکی آن مرکز درمانی قرار می‌گیرد و با حضور اساتید برجسته بسیجی درمانگاه برپا می‌شود.

صمصام، برپایی درمانگاه جهادی در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) را سومین برنامه جهادی در این سطح برشمرد که با حضور ۶ نفر از اساتید دانشگاه در رشته‌های ارتوپدی، اطفال، زنان، جراحی عمومی، مغز و اعصاب و توان‌بخشی و همچنین با حضور پزشک عمومی، مراجعان از خدمات سلامت به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

وی، جامعه هدف این برنامه جهادی را افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و قشر کارگران زحمتکش جامعه عنوان کرد و ادامه داد: برنامه بسیج جامعه پزشکی به صورت ماهانه در مناطق مختلف شهر ادامه دارد و در صورت نیاز پس از معرفی بیماران به بسیج جامعه پزشکی، روند ادامه درمان بیماران با ارجاع به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به صورت رایگان دنبال می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، در مواردی که نیاز به انجام عمل‌های جراحی پر هزینه باشد، با همکاری اداره اوقاف استان فارس، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی تلاش می‌شود تا این موارد نیز به صورت رایگان انجام شود.

وی با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده در درمانگاه‌های جهادی از جمله ویزیت، اقدامات تشخیصی مانند آزمایش و سونوگرافی و تحویل دارو به طور رایگان بوده است، اظهار امیدواری کرد: این برنامه‌ها به صورت مستمر تداوم داشته باشد.

صمصام با تقدیر از حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری اینگونه برنامه‌های جهادی، از نهادها و سازمان‌های مختلف خواست با هم‌افزایی و تعامل، در برپایی اردوهای جهادی و تهیه تجهیزات و امکانات موردنیاز مشارکت داشته باشند تا شاهد توسعه کمی و کیفی ارایه خدمت به محرومان جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) یک درمانگاه خیریه است که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمت‌رسانی می‌کند و برپایی این اردوی جهادی نیز با همکاری و استقبال مدیران و کارکنان این مجموعه، از این حرکت جهادی انجام گرفته است.

انتهای پیام
captcha