چهاردهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز آغاز شد + عکس
کد خبر: 4064648
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

چهاردهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز آغاز شد + عکس

اولین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ٢۵ خرداد با حضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قراء ممتاز سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا، افتتاحیه و اولین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ٢۵ خرداد از ساعت ١٨ تا ٢٠ با حضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قراء ممتاز سراسر کشور، در تهران، مجتمع امام خمینی(ره)، سالن همایش کوثر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مسعود سیاف‌زاده، حافظ کل و قاری ممتاز تهرانی آیاتی از سوره کهف را تلاوت کرد.

در ادامه برنامه، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، ضمن خیرمقدم به اعضا گفت: در این دوره، پس از فراخوانی که منتشر شد، درخواست عضویت حدود صد نفر از قاریان ممتاز از استان‌های مختلف پذیرفته شد و در ٢٠ جلسه دو ساعته‌ای که تا اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت درخدمت آنها خواهیم بود.

میرزاجانی افزود: موضوع مهم مهندسی تلاوت که در طلیعه ماه رمضان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت، همچنین اصول وقف و ابتدا و مفاهیم آیات، دو محور اصلی جلسات ارتقاء در سال ١۴٠١ خواهد بود که باحضور اساتید برجسته قرائت از جمله حمیدرضا مستفید و محمدحسین سعیدیان تبیین خواهد شد.

وی با بیان این که در هر جلسه و در پایان دوره، قاریان منتخب معرفی خواهند شد، از درنظر گرفتن تشویق‌هایی برای برگزیدگان از جمله اعزام تبلیغی خارج از کشور خبر داد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: در هفته آینده ششمین دوره ارتقاء دعاخوانان ممتاز کشور و چهارمین دوره آموزش غیرحضوری قاریان ممتاز هم آغاز به کار خواهد کرد و مجموعاً حدود دویست نفر از ممتازین این عرصه تحت پوشش آموزش‌های تخصصی قرار خواهند گرفت.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های حوزه آموزش شورای عالی قرآن، مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه را یکی از نقاط مثبت دوره‌های آموزش و ارتقاء قاریان و دعاخوانان در سال جاری دانست و از همراهی ایشان تشکر کرد.

در ادامه این جلسه که با دبیری حمید رحیمی، قاری پیشکسوت قرآن کریم همراه بود، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن طی سخنانی ضمن موثر قلمداد کردن دوره‌های ارتقاء شورای عالی قرآن گفت: این دوره‌ها ثمرات زیادی را از دهه‌های گذشته تاکنون به همراه داشته است.

وی افزود: موضوع مهندسی تلاوت یکی از مباحث مهم و کلیدی هنر تلاوت است و تحلیل اخیر رهبر معظم انقلاب در این موضوع نقطه عطفی برای جامعه قاریان است. در جلسات ارتقاء با تمرکز روی این مسأله بنا داریم با حضور اساتید مبرز و مشارکت شما قاریان عزیز، با طرح مباحث کارشناسی دوطرفه بتوانیم به نتایج علمی و عملی قابل قبولی ذیل این موضوع برسیم.

پس از آیین افتتاحیه، اولین جلسه ارتقاء در دوره چهاردهم با موضوع اصول وقف و ابتدا و مفاهیم آیات با سخنان حمیدرضا مستفید، استاد و داور بین‌المللی قرآن کریم و مشارکت قاریان آغاز شد.

در ادامه، محمدحسین سعیدیان، استاد پیشکسوت و قاری بین‌المللی قرآن به نقد و تحلیل تلاوت رمضان خلیلی از تهران و مهدی تقی‌پور از شهر مقدس قم با رویکرد مهندسی تلاوت پرداخت.

در این جلسه ارتقاء، تلاوت رمضان خلیلی با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب معرفی شد. جلسات ارتقاء قاریان ممتاز، چهارشنبه‌ها به صورت یک هفته درمیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha