رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس گیلان در اواخر تابستان
کد خبر: 4064557
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

رونمایی از جلد نخست دانشنامه دفاع مقدس گیلان در اواخر تابستان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان در پنج جلد 500 صفحه ای به چاپ می رسد، بیان کرد: در حال حاضر یک جلد آن تهیه شده و در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی می شود.

حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان امروز، 25 خرداد در شورای فرهنگ عمومی استان گیلان، با اشاره به نقش ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: استان گیلان در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی های زیادی کرده، اما نسبت به سایر استان ها در راه اندازی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس عقب هستیم.

وی با بیان اینکه سپاه قدس گیلان 10 هکتار زمین جهت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان اختصاص داد، تصریح کرد: خوشبختانه کار شروع شده و فاز نخست پروژه شامل مرکز اسناد و کتابخانه و ساختمان اداری و گالری در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، دانشنامه دفاع مقدس را یک دایره المعارف دانست و بیان کرد: باید در جهت جمع آوری و ثبت آثار دفاع مقدس استان اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم یک منبع معتبر، مستند و جامع را به عنوان یک مرجع علمی درباره دفاع مقدس به محققان و عموم مخاطبان ارائه کنیم.

حبیبی، با اشاره به آغاز تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان با همکاری دانشگاه گیلان، گفت: دانشنامه دارای سه گروه «شهدا و اشخاص»، «جغرافیا و نظامی» و «فرهنگی و اجتماعی» است که در گروه شهدا و اشخاص 198 مدخل، در گروه جغرافیا و نظامی 142 مدخل و در گروه فرهنگی و اجتماعی 958 مدخل شناسایی شده است.

وی دانشنامه دفاع مقدس را زمینه ساز توسعه و ترویج ارزش ها و آموزه ها و معارف دفاع مقدس دانست و یادآور شد: کلیه تصاویر و آثار و اسناد و وصایای شهدا توسط اساتید دانشگاه گیلان به صورت مقاله در می آید تا در دایره المعارف ملی دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان در پنج جلد 500 صفحه ای به چاپ می رسد، اظهار کرد: در حال حاضر یک جلد آن تهیه شده و در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی می شود؛ همچنین در بازه زمانی 1403 مابقی جلدها تهیه می شود و لذا از دستگاه ها می‌خواهیم اقدام به تخصیص یک درصد اعتبارات پژوهشی خود به این پروژه معنوی کنند.

انتهای پیام
captcha