لرستان؛ اولین استان کشور در تهیه شیوه‌نامه‌ دانشنامه‌ دفاع مقدس
کد خبر: 4064463
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

لرستان؛ اولین استان کشور در تهیه شیوه‌نامه‌ دانشنامه‌ دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس لرستان تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس لرستان را یک کار ماندگار در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: استان لرستان، در زمینه‌ تهیه شیوه‌نامه‌ دانشنامه‌ دفاع مقدس در سطح استان‌های کشور، اولین استانی است که شیوه‌نامه، تهیه کرده است.

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس لرستان در نشست مشترک دانشگاه لرستان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان که با موضوع تهیه دانشنامه دفاع مقدس لرستان امروز، 25 خرداد به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: استان لرستان، در زمینه‌ تهیه شیوه‌نامه‌ دانشنامه‌ دفاع مقدس در سطح استان‌های کشور، اولین استانی است که شیوه‌نامه، تهیه کرده است.

وی با بیان اینکه تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس استان لرستان، یک کار ماندگار در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است، اضافه کرد: ما باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه لرستان، به‌ویژه با تأکید بر ادبیات پایداری برای تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس لرستان، بیش از پیش، استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان اینکه تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس، یک کار علمی، فرهنگی، در راستای جهاد تبیین است، ادامه داد: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف مشترک بین سازمانی، در راستای تقویت هم‌زبانی برای هدف نهایی، یعنی تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس استان است.

وی افزود: تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس از جمله مطالبات حمقام معظم رهبری است و همه تلاش ما آن است که بتوانیم هرچه سریع‌تر و کیفی‌تر، دانشنامه‌ دفاع مقدس استان، تهیه و رونمایی شود.

فرهنگ دفاع مقدس؛ سرمایه ارزشمند ایران

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این نشست، با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، یک سرمایه بسیار ارزشمند برای ایران اسلامی است، اظهار کرد: وجود روحیه ایثار، فداکاری، صمیمت، جهاد، انسانیت، صداقت و امثال این‌ها در دوران دفاع مقدس، باید برای الان هم الگوی رفتاری همه‌ ما باشد.

وی افزود: هرگونه اقدامی از جمله تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس که در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت صورت بگیرد یک اقدام بسیار ارزشمند دینی، ملی، فرهنگی و اجتماعی است.

دانشنامه‌ دفاع مقدس بخشی از لرستان‌شناسی است

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس استان، بخشی از لرستان‌شناسی محسوب می‌شود، گفت: تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس استان، یک کار ماندگار برای تاریخ استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس توافقات انجام شده، تهیه بخشی از دانشنامه‌ دفاع مقدس، برعهده‌ دانشگاهیان استان است، افزود: تهیه دانشنامه‌ دفاع مقدس استان، بخشی از لرستان‌شناسی هم محسوب می‌شود؛ زیرا تقویت و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و بیان خاطرات رزمندگان اسلام، خودش، بخشی از هویت دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی استان لرستان است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های فرهنگی، دانشگاهی، اجتماعی و رسانه‌ای استان، برای تقویت و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، باید بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha