محاصره غزه، جنایت علیه بشریت است
کد خبر: 4064339
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
دیده‌بان حقوق بشر:

محاصره غزه، جنایت علیه بشریت است

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی به مناسبت پانزدهمین سالگرد محاصره نوار غزه، این محاصره را جنایت رژیم صهیونیستی علیه بشریت در ارتباط با مردم فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در این گزارش که امروز سه‌شنبه انتشار یافت، دیده‌بان حقوق بشر محاصره غزه را مصداق آپارتاید و آزار و اذیت میلیون‌ها فلسطینی و در نتیجه جنایت علیه بشریت خواند.

به گفته این سازمان حقوق بشری، وضع محدودیت‌های گسترده از رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از خروج بیش از دو میلیون نفر از ساکنان نوار غزه، از این منطقه منجر به محرومیت این مردم از بهبود شرایط زندگی خود شده است.

در این گزارش بیان شده است: محدودیت‌های وضع شده در گذرگاه رفح به دلیل سیاست‌های مصر، از جمله تأخیرهای غیرضروری و بدرفتاری با مسافران، آسیب‌های حقوق بشری ناشی از این محاصره را تشدید کرده است.

در این گزارش طولانی چندین شهادت نقل شده است. یکی از این شهادت‌ها از سوی عمر شاکر، مدیر پرونده رژیم صهیونیستی و فلسطین در این سازمان بوده است. به گفته شاکر، این رژیم با کمک مصر، نوار غزه را به یک زندان تبدیل کرد.

این سازمان در گزارش خود از اسرائیل خواسته است تا به ممنوعیت عمومی سفر که بر ساکنان غزه تحمیل شده است، پایان دهد و اجازه تردد آزادانه مردم به نوار غزه را بدهد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که به مقامات رژیم صهیونیستی و مصر نامه‌ای ارسال کرده است تا نظرات آن‌ها را در مورد یافته‌های خود جویا شود، اما از زمان نگارش این نامه تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

عمر شاکر، مدیر پرونده اسرائیل و فلسطین در این سازمان در گفت‌وگو با الجزیره تأیید کرد: محدودیت‌های اعمال شده بر نوار غزه مانع از بهبود شرایط معیشتی ساکنان می‌شود.

انتهای پیام
captcha