آئین‌نامه چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن مشکات منتشر شد
کد خبر: 4064320
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

آئین‌نامه چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن مشکات منتشر شد

آئین‌نامه برگزاری چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآن کریم مشکات که در چهار مرحله و هفت رشته ویژه آقایان و خانم‌ها و در مقاطع سنی زیر ۱۶ و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش ایکنا، مسابقات سراسری قرآن کریم مشکات، به‌منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و فراهم آوردن زمینه‌ای جهت اُنس بیش از پیش با مصحف شریف و انسان‌ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی‌بخش و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط جامعه برگزار می‌شود.

سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از سراسر ایران در این مسابقات شرکت کردند و نیز برگزاری مسابقه بین‌المللی رشته فرازخوانی به تقلید از استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد با استقبال بسیار خوب قاریان قرآن کریم از کشور‌های اسلامی مواجه شد که بیش از ۵۰ کشور در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

در این دوره از مسابقات علاوه بر رشته‌های حفظ و ترتیل، قرائت و مفاهیم رشته اذان نیز به جدول مسابقات افزوده شد. مسابقات سراسری قرآن کریم مشکات در چهار مرحله و هفت رشته ویژه آقایان و خانم‌ها و در مقاطع سنی زیر ۱۶ و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

رشته‌های مشخص شده با علامت * در رده سنی بالای ۱۶ سال در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد. رشته‌های حفظ و ترتیل در چهار رده سنی زیر ۱۶ سال پسران و دختران و بالای ۱۶ سال آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود، همچنین رشته اذان و قرائت تقلیدی ویژه پسران زیر ۱۶ و آقایان بالای ۱۶ سال است و رشته مفاهیم فقط در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

جدول زمانبندی مسابقات

ارسالی//آئین‌نامه برگزاری چهارمین دوره سراسری و دومین دوره بین المللی مسابقات قرآن کریم مشکات منتشر  شد

شرایط شرکت در مسابقات

۱- ثبت نام کامل در سایت مسابقات به آدرس www.mqmeshkat.com و تکمیل فرم ثبت نام

تذکر ۱: ثبت تمامی مشخصات (مخصوصاً شماره واتساپ) الزامی بوده و ناقص بودن ثبت نام به منزله انصراف از مسابقات است.
تذکر ۲: داوطلبان ایرانی باید با شماره ملی ثبت نام کنند.
تذکر ۳: داوطلبان غیر ایرانی باید با ایمیل معتبر ثبت نام کنند.
تذکر ۴: داوطلبان ایرانی می‌توانند در تمامی رشته‌ها ثبت نام کنند، اما داوطلبان غیر ایرانی فقط در رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت تقلیدی (بدون محدودیت سنی) می‌توانند شرکت کنند.

۲- سقف سنی: متولدین روز 1385/03/21 و بعد از آن در رده سنی زیر ۱۶ سال و متولدین روز از 1385/03/22 و قبل از آن در رده سنی بالای ۱۶ سال محسوب می‌شوند.

۳- داوطلبان فقط می‌توانند در یکی از رشته‌های مسابقات شرکت کنند؛ در غیر این صورت در هر مرحله از مسابقات که خلاف موضوع اثبات شود، شرکت‌کننده از دور مسابقات حذف خواهد شد.

۴- نفرات برتر مسابقات سراسری سال ۱۴۰۰ نمی‌توانند در همان رشته مجدداً ثبت نام کنند. (رشته مفاهیم از این قانون استثنا می‌باشد)

۵- داوطلبان لازم است طبق جدول زمانبندی مسابقات که در تارنمای موسسه قرآنی مشکات یا کانال‌های اطلاع‌رسانی مؤسسه در ایتا و تلگرام درج خواهد شد، آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات را داشته باشند.

۶- با توجه به اینکه مراحل مقدماتی این دوره از مسابقات به صورت مجازی برگزار می‌شود، داوطلبان محترم لازم است امکانات لازم از قبیل اینترنت پرسرعت، تلفن همراه هوشمند یا رایانه دستی (لپ‌تاپ) و هدفون را جهت شرکت در آزمون مجازی داشته باشند.

۷- استفاده از دوربین تلفن همراه با دوربین حرفه‌ای تفاوتی ندارد و به انتخاب شرکت‌کننده است ولی لازم است دوربین تلفن همراه به صورت افقی و ثابت تنظیم شود.

۸- داوطلبان شرکت در رشته اذان، ترتیل و قرائت تقلیدی باید فیلم قرائت خود را در بازه زمانی مشخص شده در سایت ضبط و بارگذاری کنند. (ارسال فایل از هر طریق غیر از سایت مورد پذیرش نیست).

تذکر ۱: فایل تصویری ضبط شده باید متعلق به شخص داوطلب و بدون افکت‌های صوتی و بلندگو باشد؛ در غیر این صورت داوطلب از دور مسابقات حذف خواهد شد.

۹- ضبط تصویری تلاوت‌ها می‌بایست صرفاً به وسیله یک دوربین، با کادر بسته، از نمای نزدیک و روبرو انجام شود؛ طوری که چهره اجراکننده کاملاً معلوم باشد.

۱۰- لازم است تصویر از شفافیت لازم و صدا از وضوح کافی برخوردار باشد.

تذکر ۱: استفاده از سیستم صوتی و افکت گذاری ممنوع بوده و تلاوت باید به صورت خشک ضبط و ارسال شود.
تذکر ۲: استفاده از هندزفری برای بهتر شدن کیفیت صدا مانعی ندارد.
تذکر ۳: فایل‌های تصویری ارسالی باید فاقد هرگونه ادیت و تدوین در صدا و تصویر و ایست (stop) یا مکث (pause) باشد.
تذکر ۴: فیلم‌های دریافتی آقایان پس از پایان مسابقات در فضای مجازی و صدا و سیما منتشر خواهد شد، پس در هنگام ضبط فیلم به مکان، منظره و آراستگی چهره خود اهمیت دهید.
در صورت تشخیص عدول شرکت‌کننده از هریک از این موارد، فیلم ارسالی داوری نخواهد شد.

۱۱- تعداد نفرات برتر و امتیاز لازم جهت راهیابی به مراحل بعدی به تشخیص ستاد مسابقات خواهد بود.

۱۲- داوران مرحله اول و نهایی رشته ترتیل خانم‌ها و کاربران سایت همه از اساتید خانم هستند و هیچکدام از آقایان داور و مسئولان برگزاری مسابقات به فایل‌های قرائت خانم‌ها دسترسی ندارند و مسائل شرعی کاملاً رعایت شده است.

انتهای پیام
captcha