انتظارات جامعه قرآنی از رئیس جدید سازمان دارالقرآن
کد خبر: 4064264
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

انتظارات جامعه قرآنی از رئیس جدید سازمان دارالقرآن

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان دارالقرآن با اشاره به انتظارات جامعه قرآنی از این سازمان گفت: افزایش بودجه یکی از مهمترین انتظارات ماست و امیدواریم که این انتصاب باعث شود بخشی از بودجه سازمان تبلیغات اسلامی به سازمان دارالقرآن هدایت شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان دارالقرآن کریم امروز سه‌شنبه، ۲۴ خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مدیران و فعالان قرآنی کشور در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، عضو هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این مراسم ضمن ابراز امیدواری برای توفیق خدمت بیش از پیش به قرآن و جایگاه سازمان دارالقرآن کریم در کشور گفت: سازمان دارالقرآن کریم با گذشت سه دهه نقش‌آفرینی بی‌نظیر در حوزه نیروسازی و شبکه‌سازی در کشور امروز توانسته است به یک سازمان قرآنی بی‌نظیر تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه این سازمان نقاط قوت درونی و بیرونی بسیاری دارد، گفت:  اولین و مهمترین مشخصه این سازمان سرمایه انسانی متخلق و متخصص آن است. محصولی که ما امروز دریافت می‌کنیم، افراد متخلق و متخصص است. همچنین بهره‌گیری از سیستم نظامات IT و پست‌های مشخص و دقیق سازمانی در این سازمان و تعاملات فراگیر چند ساله، داشتن سند راه و نقشه چشم‌انداز و افق روشن از مهمترین نقاط قوت این سازمان به حساب می‌آید.

محمدی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن از جمله سازمان‌هایی است که مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی را عملیاتی کرده است، گفت: سازمان دارالقرآن توانست طی این سال‌ها مصوبه ۵۷۳ را به شایستگی اجرا کند. مصوبه‌ای که در مورد آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن بود. هر چند که سختگیرانه برگزار شد، اما همین سختگیری نقطه قوت آن است. همچنین طراحی منظم و دقیق در صدور و چاپ قرآن کریم از دیگر نقاط قوت و مهم این سازمان است که توانسته به شایستگی آن‌ها را عملیاتی کند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ظرفیت مجموعه سازمان دارالقرآن گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین صباغ چند ویژگی داشتند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اعتقاد و تخلق به انقلاب و مبانی آن بود. ایشان همیشه به منافع ملی توجه ویژه داشتند و برخی اوقات منافع ملی را به منافع سازمانی ترجیح می‌دادند که همین ویژگی‌ها جایگاه ویژه‌ای را به سازمان دارالقرآن کریم داد. توسعه فعالیت‌های تقویتی و عترتی در این سازمان و حرکت پر قدرت جریان قرائت و همچنین توسعه عرصه سامانه‌های مجازی از جمله ظرفیت‌های بسیار خوب این سازمان است که علیرغم مشکلات موجود انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به انتظارات مجموعه قرآنی از سازمان دارالقرآن کریم گفت: بخش جذب افزایش بودجه یکی از مهمترین انتظارات ماست و امیدواریم که این انتصاب باعث شود بخشی از بودجه سازمان تبلیغات اسلامی به سازمان دارالقرآن هدایت شود. بکارگیری مدیران متخصص، تقویت برخی از مسائل راهبردی مهم، بازطراحی فعالیت‌های متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب و رفع گسست جدی بین صف و ستاد و حضور پررنگ در عرصه جهاد تبیین از جمله این انتظارات است. ما به دنبال این هستیم که سازمان تبلیغات در عرصه فعالیت‌هایش قرآن بنیان شود و این انتصاب قطعاً این معنی را می‌دهد که سازمان تبلیغات اراده کرده است که فعالیت‌های خود را قرآنی‌تر و قرآن بنیان‌تر انجام دهد.

انتهای پیام
captcha