کتابخانه‌های عمومی یزد مروج فرزندپروری می‌شوند
کد خبر: 4064135
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

کتابخانه‌های عمومی یزد مروج فرزندپروری می‌شوند

در نخستین نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد مقرر شد برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرزندپروری در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.

کتابخانه‌های عمومی یزد مروج فرزندپروری می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، 23 خردادماه در نخستین نشست شورای اداری این نهاد اظهار کرد: ظرفیت ارتباطات مجازی و آموزش‌های غیرحضوری که در دوران همه‌گیری کرونا ایجاد شد، می‌تواند همچنان به کمک برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها بیاید.

وی افزود: به همین منظور در تلاش هستیم زیرساخت لازم را در همه کتابخانه‌های عمومی به شکل مطلوب فراهم کنیم تا در کنار اجرای برنامه متنوع در فضای فیزیکی، از ظرفیت فضای مجازی نیز به بهره‌برداری مطلوب شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد همچنین از فراهم شدن زیرساخت لازم در کتابخانه‌های عمومی استان برای بهره‌مندی پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش از پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: لازم است این ظرفیت ویژه به شیوه مناسب و مطلوب به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی همچنین در این نشست ایمان مطهری‌نیا، کارشناس جدید فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را معرفی و برای وی در این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

آماده‌سازی طرح جامع و خلاقانه برای معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و معرفی طرح‌های برگزیده در هفته دفاع مقدس، برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرزندپروری در کتابخانه‌های عمومی، پیگیری برای آماده‌سازی مقدمات تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در قالب جدید و اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص فراهم‌شدن امکان استفاده اعضا و مراجعان کتابخانه‌ها از ظرفیت پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر ملی و بین‌المللی در کتابخانه‌های عمومی، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

یادآور می‌شود در حاشیه این جلسه از تلاش‌های مسعوده حیدرزاده، کتابدار پیشکسوت شهرستان یزد که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شده است، به پاس 30 سال خدمت صادقانه تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha