انتظارات و نیازهای واقعی نسل جدید را در جهاد تبیین مدنظر قرار دهیم
کد خبر: 4064034
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

انتظارات و نیازهای واقعی نسل جدید را در جهاد تبیین مدنظر قرار دهیم

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بحث تبیین را یک فریضه فوری و قطعی برشمرده‌اند و روی آن دستور جهاد دادند، گفت: منظور برای دانشجوی نسل امروز باید رویکرد و روش‌های ارائه را کامل تغییر داد؛ نسل جدید توقعاتی دارد که ما باید خودمان را متناسب با نیازهای واقعی آن‌ها آماده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس امروز، 23 خردادماه در مراسم اختتامیه دوره اول طرح «مباحثاتی و مطالعاتی اندیشه تمدن‌ساز» دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بحث تبیین را یک فریضه فوری و قطعی برشمرده‌اند و روی آن دستور جهاد دادند، اظهار کرد: این مسئولیت سختی است به این دلیل که دشمن با ظرافت بسیار زیادی وارد مرزهای فکری، اعتقادی افراد خصوصا جوانان شده است.

وی بیان کرد: به همین منظور برای دانشجوی نسل امروز باید رویکرد و روش‌های ارائه را کامل تغییر داد؛ نسل جدید توقعاتی دارد که ما باید خودمان را متناسب با نیازهای واقعی آن‌ها آماده کنیم.

مقامی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم این نسل را دریابیم و با آنها به خوبی ارتباط برقرار کنیم آینده و جامعه خوبی ساخته می‌شود، چون جوانان هوش، اطلاعات گسترده و ارتباطات بسیار وسیعی دارند که این هم فرصت و هم تهدید است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اهمیت بیانیه گام دوم بین جوانان اشاره کرد و گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به همه چیز اجتماعی و بسیار عمیق است که پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب باید به مباحث علمی و بنیان‌های فکری ایشان توجه بیشتری کرد.

وی یادآور شد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مملکت را به خوبی مدیریت کردند چون با علوم مختلف آشنا و نظریه‌پردازی‌های عمیقی را انجام می‌دهند بنابراین اگر ما هم بخواهیم در دانشگاه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و موثر واقع شویم باید دانش و دانسته‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

مقامی اضافه کرد: در بحث جهاد تبیین نیاز است که دانش و آگاهی‌های خود را بالا برده و با تحلیل‌های قوی بتوانیم متخصصی را از دانشگاه فارغ‌التحصیل کنیم که بتواند همه جانبه فکر کرده و امیدوار باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خطالب به اساتید شرکت‌کننده در این نشست بیان کرد: باید همه ما دست به دست هم داده و آنچه که رهبر حکیم انقلاب از ما خواسته را رقم بزنیم.

محمود پورکیانی، مسئول دفتر هم‌اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در توضیحات طرح مباحثاتی و مطالعاتی اندیشه تمدن‌ساز گفت: بیش از ۶۰ نفر از اساتید در قالب ۱۶ گروه به صورت مجازی و حضوری در دوره اول که از اواسط سال ۱۴۰۰ کار خود را شروع کرد، شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این مراسم، اختتامیه اولین دوره طرح اندیشه تمدن‌ساز بوده است، گفت: در تابستان سال جاری نیز دومین دوره نیز با قوت بیشتر کار خود را آغاز می‌کند.

پورکیانی با تصریح اینکه طبق نظرسنجی صورت گرفته، اساتید از برگزاری این طرح‌ استقبال کردند، بیان کرد: به شرکت کنندگان در این دوره نیز گواهی فرهنگی حضور و ارتقا داده شده است.

انتهای پیام
captcha