فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی یک امت را در عراق ساخت
کد خبر: 4064002
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
رئیس الحشد الشعبی عراق:

فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی یک امت را در عراق ساخت

رئیس سازمان الحشد الشعلی عراق تأکید کرد: صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی شیعه در عراق به تشکیل الحشد الشعبی منجر شد که یک امت در عراق است.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق امروز، 23 خرداد در کنفرانس سالانه بزرگداشت هشمین سالروز صدور جهاد کفایی مبارزه با تروریسم در عراق و تأسیس سازمان الحشد الشعبی سخنرانی کرد.

او تأکید کرد: فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی، جهش بزرگی را برای مردم عراق به همراه داشت، مسیر حوادث را تغییر داد و یک امت را در عراق ساخت و الحشد الشعبی  بدون هیچ گونه عقب‌نشینی، پرچم عراق را به اهتزاز در خواهد آورد.

این مقام الحشد الشعبی تأکید کرد: فتوا جوانان عراقی را از حالت شکست به چالش و رویارویی سوق داد و روحیه جدیدی را برای مردم ایجاد کرد تا با خطری که عراق با آن مواجه است مقابله کنند.

الفیاض در ادامه با هشدار درباره اقدام عده‌ای برای فریب افکار عمومی و آثار و خطرهای آن برای ملت و کشور عراق گفت: کسانی هستند که تلاش می‌کنند الحشد را سرنگون و آن را موقتی توصیف کنند تا هرج و مرج را به عراق بازگردانند.

او افزود: الحشد الشعبی توانست به پیروزی بزرگ بر داعش تروریست دست یابد بخصوص که این سازمان از همه طیف‌های ملت عراق تشکیل یافته و هرگز از یک طرف به زیان طرف دیگر حمایت نکرده است.

الفیاض گفت: ما برای امانتداری و حفاظت از الحشد الشعبی در برابر خطرات پیرامون آن صادق خواهیم بود.

او ضمن تقدیر از بیانیه دیروز مقتدی الصدر درباره الحشد الشعبی گفت: الحشد ضامن امنیت است و به هیچ حزب سیاسی تعصب نخواهد داشت و منابع الحشد توسط هیچ گروه سیاسی استفاده نخواهد شد و اجازه سرنگونی دولت را نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha