ثبت‌نام 867 لرستانی در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4063851
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

ثبت‌نام 867 لرستانی در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به استقبال جامعه قرآنی این استان از مسابقات سراسری قرآن اوقاف، گفت: تاکنون 867 لرستانی برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدتقی دریکوندی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان محمدتقی دریکوندی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به استقبال جامعه قرآنی لرستان از ثبت‌نام چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات قرآن کریم از 21 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.quraniran.ir انجام می‌شود و فیلم آموزشی نحوه ثبت‌نام و شیوه‌نامه مسابقات سال در سایت ثبت‌نام بارگذاری شده است.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء، تفسیر قرآن کریم، دعاخوانی، اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

دریکوندی با بیان اینکه تاکنون 867 لرستانی برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: ثبت‌نام‌ فقط توسط شخص متقاضی شرکت در مسابقات صورت می‌گیرد و در صورت لزوم با حضور در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان محل سکونت خود ثبت‌نام امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال جامعه قرآنی لرستان از مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه بسیار ضعیف بود که امسال رشد خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع 230 نفر برای شرکت در مسابقات قرآن اوقاف نام‌نویسی کردند که امسال این رقم به 867 نفر رسیده و تا پایان مهلت ثبت‌نام این آمار افزایش خواهد یافت.

دریکوندی اطلاع‌رسانی قوی را گامی مهم در بالا رفتن آمار ثبت‌نام‌کنندگان دانست و افزود: در فضای مجازی اطلاع‌رسانی این مسابقات انجام شده و در بین جامعه قرآنی، مؤسسات قرآنی، دفاتر ائمه‌جمعه، مدارس علمیه و ادارات استان اطلاع‌رسانی داشته‌ایم و در سطح شهرها نیز بنرهای مربوط به این مسابقات قرآنی نصب شده است.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در رشته‎‌های آوایی تا 30 خرداد و رشته‌های غیرآوایی تا دهم تیرماه امسال، گفت: تاریخ مسابقات مرحله استانی رشته معارف ۱۲ مردادماه امسال به‌صورت تستی و آنلاین(غیر حضوری) است و تاریخ مسابقات رشته‌های آوایی مرحله شهرستان از ابتدای تیر تا ۱۵ مرداد امسال و مرحله استانی نیز از ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریورماه امسال اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha