انتقاد زنان مسلمان انگلیس از وضعیت نامطلوب نمازخانه‌ها
کد خبر: 4063823
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

انتقاد زنان مسلمان انگلیس از وضعیت نامطلوب نمازخانه‌ها

زنان مسلمان در انگلستان به دنبال بهبود وضعیت مکان‌های اختصاص یافته برای خود در مساجد هستند و نسبت به شرایطی که در برخی موارد برای آن‌ها در نظر گرفته شده، ناراضی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره نت،‌ سامان  جاوید،  نویسنده و روزنامه‌نگار،‌ در گزارشی که روزنامه ایندیپندنت آن را منتشر کرده، از تجربه خود و زنان مسلمان در مساجد مختلفی در انگلستان نوشته و با انتقاد از وضعیت موجود در مکان‌های اختصاص یافته برای اقامه نماز زنان می نویسد: گمان می کنم فرش ها در نمازخانه‌های مردانه نرم‌تر و زیباتر است و مکان اختصاص‌یافته برای آن‌ها از نور کافی برخوردار است و تهویه هوای مناسب هم دارد. درحالی که نمازخانه‌های زنان در ذهن من اتاق‌های کوچکی است که نور کمی به آن وارد می‌شود.

انتقاد از وضعیت نمازخانه‌های زنانه درحالی مطرح می‌شود که بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در سال 2017 حدود هزار و 795 مسجد در سراسر انگلستان وجود دارد که 72 درصد آن‌ها مکانی برا اقامه زنان اختصاص داده‌اند و در برخی مساجد هم تنها در مناسبت‌های خاص اسلامی مثل ماه رمضان، ‌عید فطر و عید قربان اجازه ورود زنان داده می‌شود. ضمن اینکه مساجدی هم وجود دارد که در زمان شلوغی تمام فضای آن به مردان اختصاص می‌یابد.

طبق گزارش ایندیپندنت،‌ وضعت نامناسب برخی از مساجد در قسمت‌های مربوط به زنان باعث شده است تا کمپین‌هایی در راستای تلاش برای بهبود این وضعیت به راه بیفتد و براساس آماری که در این خصوص منتشر شده،‌ حدود 75 درصد از مساجد نیازمند انجام پاره‌ای تغییرات هستند تا اینکه زنان هم از شرایط مناسب برای اقامه نماز برخوردار شوند.

در بخش دیگری از گزارش این روزنامه، تصریح شده است که اعتراضات زنان باعث شده است تا تغییراتی در این زمینه ایجاد شود و زنان بتوانند در شوراهای مساجد و کمیته‌های مشورتی اداره آن‌ها نقش بیشتری ایفا کنند. هرچند از نگاه زنانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند،‌ شکاف‌هایی که در این رابطه وجود دارند، هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

انتهای پیام
captcha