فراخوان بنیاد قطری برای ششمین دوره بین‌المللی شعر نبوی
کد خبر: 4063758
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

فراخوان بنیاد قطری برای ششمین دوره بین‌المللی شعر نبوی

بنیاد دهکده فرهنگی کتارای قطر از ثبت نام ششمین دوره جایزه بین‌المللی شاعر پیامبر اکرم(ص) در دو بخش عربی فصیح و لهجه‌های محلی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فواصل، بنیاد دهکده فرهنگی کتارای قطر ثبت نام ششمین دوره جایزه شعر پیامبر اکرم(ص) را آغاز کرد. این مسابقات با شعار «شعر خود را با نام بهترین بشر زینت ببخشید» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان باید آثار خود را تا اول نوامبر(10 آبان ماه) آینده ارسال کنند.
هیئت داوران این جایزه، 30 شرکت‌کننده را برای رقابت در مسابقات نهایی در سه مرحله مقدماتی انتخاب می‌کند. در مرحله اول 15 شرکت‌کننده در رشته شعر به عربی فصیح و 15 شرکت‌کننده در رشته شعر به لهجه‌های محلی (نبطی) در سه قسمت به رقابت می‌پردازند.

در پایان این مرحله هیئت داوران از هر بخش پنج شرکت‌کننده را برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی انتخاب می‌کنند و در نهایت سه برگزیده برای رشته شعر فصیح و سه برنده برای رشته شعر به لهجه محلی انتخاب خواهند شد.

سپس سه برگزیده در هر رشته شعر برگزیده و معرفی خواهند شد. نفر اول هر رشته در مراسم اختتامیه این جایزه به عنوان شاعر پیامبر اکرم(ص) معرفی می‌شود. هیئت داوران بر تمامی مراحل نهایی این رقابت نظارت دارند و در مجموع 3.8 میلیون ریال قطر (1.04 میلیون دلار) بین نفرات برتر اهدا می‌شود.

در هر بخش 3 جایزه اهدا می‌شود که نفر اول یک میلیون ریال قطر (حدود 250 هزار دلار)، نفر دوم 600 هزار ریال و نفر سوم 300 هزار قطر دریافت خواهد کرد. کمیته برگزاری این جایزه با حفظ حقوق بنیاد دهکده فرهنگی کتارا، اشعار برگزیده را در دیوانی چاپ و منتشر و در طرح‌های دیگر استفاده می‌کند.

پنجمین دوره جایزه کتارا با حضور گسترده علاقه‌مندان از  کشورهای مختلف جهان همراه بود. این جایزه از زمان راه‌اندازی خود در سال 2016 هر ساله با استقبال زیادی روبرو شده و دوره قبلی آن با افزایش 29 درصدی نسبت به دوره چهارم همراه بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۹:۵۶
0
0
باسلام چگونه باید ثبت نام کنند. لینک ثبت نامش رو هم لطفا بذارید تا ثبت نام انجام بدهند؟با سپاس.
captcha