دانشگاه حضور چشم‌گیرتری در صحنه‌های اجتماعی داشته باشد
کد خبر: 4063523
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

دانشگاه حضور چشم‌گیرتری در صحنه‌های اجتماعی داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت الگوسازی کار خیر جمعی از پزشکان این استان در قالب خیریه «ناجیان ماندگار بهشت» گفت: انتظار از دانشگاه این است که حضور چشمگیرتری در صحنه‌های اجتماعی داشته باشد البته این حضور نباید بار زیادی به دوش دانشگاهیان تحمیل کند اما اگر حضور دانشگاه به چشم بیاید قطعا این حضور در اداره جامعه مؤثر خواهد بود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 21 خرداد در دیدار با مسئولان و اعضای خیریه ملی «ناجیان ماندگار بهشت» این استان (جمعی از پزشکان خیر) اظهار کرد: نباید هر سال تنها به مطرح کردن موضوع تولید و اقتصاد به صورت شعاری اکتفا کنیم بلکه باید با همدلی زمینه تحقق این شعار فراهم شود.

وی با بیان اینکه خیریه ملی ناجیان ماندگار بهشت فارس می‌تواند الگو باشد، بر ضرورت الگوبرداری از کار این نوع موسسات تأکید و اضافه کرد: امیدواریم‌ این حرکت به عنوان یک کار الگو و تأثیرگذار برای دیگران باشد تا یاد بگیرند زندگی کردن تنها در داشتن امکانات مالی نیست بلکه لذت از زندگی این است که بتوانیم به دیگران هم خیری برسانیم.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه الگوسازی کاری است که باید مدنظر خیریه ملی ناجیان ماندگار بهشت فارس باشد، گفت: انتظار از دانشگاه این است که حضور چشمگیرتری در صحنه‌های اجتماعی داشته باشد البته این حضور نباید بار زیادی به دوش دانشگاهیان تحمیل کند اما اگر حضور دانشگاه به چشم بیاید قطعا این حضور در اداره جامعه مؤثر خواهد بود و به کشور کمک می‌کند که بتواند بار خود را جمع کند و به سر منزل مقصود برساند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: وضعیتی که ما در شرایط کنونی در جامعه از نظر معیشت و اقتصاد داریم وضعیت طبیعی و مطلوبی نیست اما بحث این است که می خواهیم این مسئله را حل کنیم یا تنها به گلایه‌ بپردازیم؟

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا به اندازه نیاز مردم ثروت تولید کنیم، افزود: در تقسیم‌بندی جهانی که باعث اعتراض ما هم شده بود اعلام کردند که برای تأمین نیازهای زندگی مان باید منابع کشور به ویژه منابع انرژی را به فروش برسانیم‌.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: برای اداره اقتصادی دنیا پیشنهاد این بود که یک چمدان از کشورهای پیشرفته دنیا جنس صادر کنند و یک کشتی از محصولات مورد نیاز خود را از جهان سوم بگیرند. گله‌مندی ما از این تقسیم بندی این بود که ایران جایگاه والاتری دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که ما گلایه خود را به دنیا مطرح کردیم، پیشنهادی که ارائه دادند برجام بود یعنی آنها درصدد بودند که ایران را به همان جایگاهی بازگردانند که با فروش نفت اقتصاد خود را ترمیم کند. این در حالی است که ما باید فضا و شرایط را برای تولید ثروت از مسیرهایی غیر از مسیر تعیین شده توسط جهان پیرامونی فراهم کنیم.

وی با بیان این ضرب‌المثل‌ کهنابرده رنج گنج مسیر نمی‌شود، گفت: اگر بخواهیم ایران آبادی داشته باشیم باید فرهیختگان در مسئله تولید ثروت به میدان بیایند. زمانی که ثروت به اندازه یک کشور هشتاد میلیون نفری تولید شد می‌توان انتظار داشت که نظام تولید ثروت هم به‌گونه‌ای شود تا دهک‌های پایین کاهش پیدا کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در عرصه مدیریت کشور دانش‌های مختلف باید دخیل شوند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد که در ایران تشکیل شده است باید شرایط تولید را فراهم کنند. در واقع ما منتظر سمن‌هایی هستیم که به تولید بینجامد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس: برای سازمان‌های مردم نهاد معمولا کارهای خیریه در بحث تولید ثروت و عدالت مطرح است. این کار خوشبختانه شکل گرفته اما سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در بحث توزیع هم نقش بسزایی داشته باشند که خوشبختانه خیریه ملی ناجیان ماندگار بهشت فارس در این امر مهم نیز موفق عمل کرده است.

جواد کجوری، رئیس هیئت امنای خیریه ملی ناجیان ماندگار بهشت فارس نیز گفت: این خیریه از سال ۱۳۹۵ به عنوان یک موسسه خودجوش و مردم‌نهاد آغاز به کار کرد. از ابتدا با توجه به دورنمایی که برای موسسه دیده شده بود حدود ۹۵ پزشک شروع به همکاری با موسسه کردند و از سال ۹۵ تاکنون بیش از چندین هزار نفر از خدمات سرپایی، ویزیت، عمل‌های پیچیده ارتوپدی، ستون فقرات و قلب در این موسسه بهره بردند.

وی بیان کرد: ما به تدریج توانستیم با کمیته امداد، بهزیستی و برخی نهادها روابط و تعاملی را ایجاد کنیم و به بیمارانی که از طرف این نهادها به این موسسه مراجعه می‌کردند خدمات ویژه ارائه دهیم.

کجوری یادآور شد: به مرور زمان خیرین بسیاری از جمله خیرین غیرپزشک که هدفشان کمک در زمینه درمان و غیردرمانی به ما پیوستند و فعالیت‌های فرهنگی نیز به فعالیت‌های این موسسه اضافه شد.

رئیس هیأت امنای خیریه ملی ناجیان ماندگار بهشت فارس ادامه داد: برطرف کردن مستقیم نیازهای مالی غیردرمانی مددجویان بهزیستی از مهمترین فعالیت‌های موسسه به شمار می‌رود و اقداماتی هم به فراخور حال و نیت خیرین در این موسسه انجام شد.

او یادآور شد: کمک به زلزله کرمانشاه، خدمات‌رسانی در زمان وقوع سیل شیراز و کمک‌های مومنانه در دوران کرونا از دیگر اقدامات انجام شده توسط این موسسه محسوب می‌شود.

کجوری گفت: این موسسه به واسطه تمام کمک‌ها و فعالیت‌هایی که با تعامل و همکاری اداره کل بهزیستی انجام داد از سال ۹۹ جزو موسسات ملی شناخته شد و به عنوان یک موسسه فرا استانی فعالیتهای خود را با همان اهداف درمانی و فرهنگی و کمک‌های معیشتی ادامه داد.

حامد هنرور، مدیرعامل خیریه ملی ناجیان ماندگار بهشت فارس نیز اظهار کرد: مجموعه نیاز به فضای درمانی دارد و اگر یک زمین برای راه‌اندازی یک مرکز جراحی تأمین شود قطعا می‌توانیم بخش قابل توجهی از خدمات درمانی را با قدرت بیشتری برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha