امیدواری مالزی به رونق گردشگری پس از رکود ناشی از کرونا
کد خبر: 4063337
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

امیدواری مالزی به رونق گردشگری پس از رکود ناشی از کرونا

رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری و مسافرتی مالزی تصریح کرد: از زمانی که دولت محدودیت‌ها را برای ورود گردشگران بین‌المللی لغو کرد، حدود یک میلیون نفر مسافر ورودی داشته‌ایم. از این تعداد حدود 600 هزار نفر از کشور همسایه سنگاپور بوده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از شینهوا، به گفته بزرگترین انجمن سفر و گردشگری مالزی، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی تعداد گردشگران خارجی به مالزی به 5 میلیون نفر برسد.

تان کوک لیانگ، رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری و مسافرتی مالزی(MATTA) در مصاحبه با شین‌هوا گفت که کاهش محدودیت‌ها از اول آوریل و افزایش مجدد سفرهای بین‌المللی به این کشور، صنعت گردشگری را در موقعیت خوبی برای بهبودی نسبت به دوران کرونا قرار داده است.

او گفت: از زمانی که دولت محدودیت‌ها را برای ورود گردشگران بین‌المللی لغو کرد، حدود یک میلیون نفر مسافر ورودی داشته‌ایم. از این تعداد حدود 600 هزار نفر از کشور همسایه سنگاپور بوده‌اند.

وی افزود: با این حال، ما خوشبین هستیم زیرا کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا، ژاپن، هند و سایر کشورهای آ.سه‌.آن بازخورد بسیار مثبتی به ما می‌دهند و احساس می‌کنیم به‌راحتی به مرز 5 میلیون گردشگر می‌رسیم.

پیش از این اسماعیل صبری یعقوب، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد که این کشور از اول آوریل به مرحله کاهش محدودیت‌های کرونا انتقال می‌یابد و مرزهای خود را به روی مسافران بین‌المللی باز می‌کند تا فشار بر اقتصاد این کشور تا حدودی کاهش یابد.

این تصمیم به دلیل کمپین موفق ایمن‌سازی ملی در برابر کووید 19 گرفته شد و نشان‌دهنده استراتژی خروج است که مالزیایی‌ها را قادر می سازد پس از دو سال نبرد با کرونا به زندگی عادی خود بازگردند.

با این حال، تان گفت که بخش گردشگری هنوز با چالش‌هایی مواجه است که مهم‌ترین آن کمبود نیروی انسانی پس از دو سال اختلال و سایر مشکلات در تأمین امنیت کارگران خارجی است.

نانسی شکری، وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی نیز به این موضوع اشاره کرده است که ما برای طرح این مسائل و جستجوی راه‌ حل کار می‌کنیم. به‌ویژه کمبود کارگر نگران‌کننده است زیرا بر توانایی هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغل تأثیر منفی می‌گذارد.

او گفت: با این حال، مطمئن هستیم که با ادامه بهبود اوضاع، شاهد عادی‌سازی خواهیم بود و این بخش در نهایت می‌تواند از جایی که قبل از شروع همه‌گیری متوقف شده بود، ادامه دهد، حتی اگر مدتی طول بکشد.

بر اساس داده‌های Tourism Malaysia، نهاد زیر نظر این وزارتخانه، 26.1 میلیون نفر در سال 2019 وارد این کشور شدند که 86.1 میلیارد رینگیت (19.59 میلیارد دلار آمریکا) درآمد داشته است. این رقم در سال 2020 با شیوع همه‌گیری به 4.33 میلیون نفر کاهش یافت و در سال 2021 تنها 130 هزار نفر به این کشور سفر کردند. 

انتهای پیام
captcha