تظاهرات گسترده مسلمانان در اعتراض به هتک حرمت مقدسات اسلامی
کد خبر: 4063263
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

تظاهرات گسترده مسلمانان در اعتراض به هتک حرمت مقدسات اسلامی

تظاهرات در مناطق مختلف جهان اسلام در حمایت از پیامبر اکرم(ص) و محکومیت اظهارات توهین‌آمیز برخی از مقامات حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به مقدسات اسلامی در هند ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، امروز جمعه نمازگزاران در صحن‌های مسجد مبارک الاقصی در حمایت از پیامبر اکرم(ص) مراسم اعتکاف برگزار کردند. طی این مراسم معترضان با سردادن شعارهایی خواستار پاسخگویی مقامات هندی شدند.

هزاران مسلمان نیز امروز جمعه در چندین شهر هند از جمله پایتخت، دهلی‌نو، بمبئی، کانپور، فیروزآباد و احمدآباد تظاهرات کردند.

در داکا، پایتخت بنگلادش، تظاهرات گسترده امروز با محکومیت اظهارات توهین‌آمیز ادامه یافت. معترضان با سردادن شعارهایی خواستار پاسخگویی مقامات هندی شدند و همچنین بنرهایی را در محکومیت «سیاست‌های سرکوبگرانه» هند علیه شهروندان مسلمان این کشور به دست داشتند.

روز گذشته تظاهرات گسترده‌ای در داکا برگزار شد که طی آن رهبران «حافظ اسلام»، بزرگ‌ترین سازمان اسلامی غیرسیاسی در بنگلادش، از دولت این کشور خواستند تا رسماً  این اظهارات توهین‌آمیز را محکوم کنند.

چندین شهر پاکستان از جمله لاهور، پیشاور، کراچی و راولپندی نیز شاهد برگزاری تظاهراتی در رد اظهارات توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم(ص) بود. تظاهرکنندگان بنرهایی در محکومیت اهانت به پیامبر در دست داشتند.

ده‌ها تن از مردم اندونزی نیز امروز در مقابل سفارت هند در جاکارتا در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز سیاستمداران حزب بهاراتیا جاناتا علیه ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، تظاهرات کردند. معترضان از دولت هند خواستند که از مسلمانان به خاطر این اظهارات عذرخواهی کند.

فرماندار ایالت آچه اندونزی نیز به نوبه خود از سفیر هند در اندونزی که به غربی‌ترین استان این کشور سفر کرده بود، خواست این ایالت را ترک کرده و فعالیت‌های خود در ارتباط با گردهمایی تجار هندی در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه را متوقف کند.

تظاهرات گسترده در جهان اسلام در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص)

هفته گذشته، سخنگوی حزب حاکم بر هند و رئیس واحد رسانه‌ای این حزب در پایتخت سخنان توهین‌آمیزی علیه پیامبر اسلام(ص) به زبان آورد. این اظهارات موجی از محکومیت را در هند و جهان عرب و اسلام برانگیخت.

پس از محکومیت‌های رسمی از سوی چندین دولت اسلامی و تشدید فراخوان‌های مردمی برای تحریم محصولات هندی، دولت هند روز دوشنبه اعلام کرد که این اظهارات منعکس‌کننده دیدگاه‌های این دولت نیست و تأکید کرد که اقدامات سخت‌گیرانه‌ای علیه مسئولان توهین‌کننده انجام و عضویت آن‌ها در حزب بهاراتیا جاناتا نیز تعلیق شده است.

تظاهرات گسترده در جهان اسلام در محکومیت اظهارات توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص)

انتهای پیام
captcha