فراخوان برای تدوین طرح ملی مقابله با یهودی‌سازی مسجدالاقصی
کد خبر: 4063253
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

فراخوان برای تدوین طرح ملی مقابله با یهودی‌سازی مسجدالاقصی

کمیته بیت المقدس خواستار تدوین یک راهبرد ملی برای حراست و صیانت از مسجد مبارک‌ الاقصی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه یهودی‌سازی این مسجد و سیطره بر این مکان مقدس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ناصر الهدمی رئیس این کمیته درباره هرگونه بی اعتنایی نسبت به طرح‌های دشمن صهیونیستی در زمینه یهودی‌سازی مسجدالاقصی و فراخوان‌های انجمن‌های شهرک‌سازی در زمینه ساخت معبد کذایی بر روی ویرانه‌های این مسجد هشدار داد. 

وی یادآور شد: یورش‌های شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی مایه بروز هرگونه بلا و مصیبت و گرفتاری است و دشمن صهیونیستی برای اظهار حاکمیت خود بر این مسجد بی وقفه تلاش می‌کند. 

الهدمی افزود: آنچه در مسجدالاقصی رخ می‌دهد در حقیقت نبرد بر سر حاکمیت بیت المقدس است. 

وی تاکید کرد: فلسطینیان ساکن بیت المقدس به مسئولیت‌های خود در قبال مسجدالاقصی و بیت‌المقدس پی برده‌اند، آنان نحوه حراست و صیانت از مسجدالاقصی را به نیکی می‌دانند. 

فراخوان برای حضور گسترده در مسجدالاقصی

تشکل‌های جوانان فلسطینی در بیت المقدس و کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 48 بار دیگر طی فراخوان‌هایی، فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجد مبارک الاقصی جهت اقامه نماز در محوطه‌ها و صحن‌های این مسجد دعوت کردند. 

فعالان جوان فلسطینی تمامی قشرها و توده‌ها و آحاد ملت فلسطین را به حضور در مسجدالاقصی و اعتکاف در محوطه‌ها و صحن‌های این مکان مقدس و مقابله با طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی در زمینه یهودی‌سازی این مسجد فراخواندند.

این فعالان تأکید کردند که حضور دائمی فلسطینیان در مسجدالاقصی موجب ناکام ماندن تمامی طرح‌های دشمن صهیونیستی در زمینه تقسیم مکانی و زمانی این مکان مقدس می‌شود.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که صدها فلسطینی از جای جای قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی 48 از دیروز پنجشنبه با ده‌ها دستگاه اتوبوس برای اعتکاف در مسجدالاقصی راهی این مکان مقدس شده‌اند.  

اعتکاف کنندگان نیز به حضور خود در مسجدالاقصی و برپایی آیین‌هایی ویژه در محوطه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی جهت تأکید بر انسجام و پایداری خود در قبله نخست مسلمانان ادامه می‌دهند.

 

انتهای پیام
captcha