دریافت مقام برتر ارتش در اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی
کد خبر: 4063166
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

دریافت مقام برتر ارتش در اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی

ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام برتر را در سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی در حوزه ترویج معارف مهدویت و فرهنگ انتظار در بین نیروهای مسلح کسب کرد.

مهدویتسرهنگ مهدی میدانی،  رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین  اجلاسیه بین ‌المللی فعالان مهدوی(که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد)، در حوزه معارف مهدویت به عنوان فعال مهدوی در بین نیروهای مسلح انتخاب شد و لوح تقدیر به حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، ریاست سازمان عقیدتی _ سیاسی ارتش تحویل شد.

وی ادامه داد: زمینه‌سازی ظهور منجی منتظر در جامعه موکول به بسترسازی و ترویج معارف مهدوی است تا جامعه را به افق روشن و حکومت مستضعفان سوق دهد. ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای نیل به این هدف با برنامه‌ریزی‌های مدون از حدود دو سال گذشته که استقلال اداره قرآن، عترت و نماز در ارتش رخ داد با تمام فعالان مهدوی در کشور از جمله مجتمع فعالان مهدوی، بنیاد فرهنگی مهدوی قم همراه شدیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را با مجموعه حجت‌الاسلام قرائتی(در کنار بهره‌مندی از فعالیت حوزه قرآن و تفسیر آن)، در بخش مهدویت، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه منعقد کردیم و در حوزه مهدویت دوره‌هایی را با بهره‌گیری از منابع غنی ویژه کارکنان پایور و وظیفه در سراسر یگان‌ها و پایگاه‌ها و دانشگاه‌ها برگزار کردیم.

میدانی با تاکید بر اینکه در حوزه مهدویت در گام نخست کار مبنایی را شروع کردیم، افزود: در سال ۱۳۹۹ به آموزش بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید و روحانیون مستقر در ارتش در حوزه مهدویت اقدام کردیم و کارگاه‌هایی را در قم با هدف تربیت مربی معارف مهدوی برگزار کردیم. سپس از اساتید پرورش یافته در این عرصه طی سال گذشته و امسال خواسته شد تا حداقل ۵ کارگاه ویژه کارکنان و خانواده‌ها در منازل مسکونی برگزار کنند که طبق گزارش‌های ارسال شده تعداد کارگاه‌های برگزار شده در حوزه مهدویت بیش از این بوده است و می‌توان گفت تاکنون بیش از هزار کارگاه مهدویت در سطح ارتش و کوی‌های سازمانی و دانشگاه‌هایی چون امام علی(ع)، دانشگاه شهید ستاری، دانشگاه پدافندهوایی، امام خمینی(ره) نوشهر، دانشگاه فارابی، دانشکده پرستاری و سایر مراکز آموزشی برگزار شد و براساس آن چندین هزار نفر از جوانان در کارگاه‌های آشنایی با فرهنگ انتظار و مهدویت شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ مجموعه این فعالیت‌ها را به شکل پررنگ‌تر در یگان‌های در دستور کار داریم، گفت: درنظر داریم تا دوره‌های تکمیلی مهدویت را ویژه اساتید برگزار خواهیم کرد. همچنین طرح‌هایی چون میثاق سربازان در هر پنجشنبه و اعزام دانشجویان دانشگاه‌ها به مسجد مقدس جمکران و مجموعه یاوران مهدی در حال انجام است. در راستای تفاهم‌نامه با مجموعه فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی اعزام سربازان به این استان مقدس در هر هفته، کارگاه آشنایی با معارف مهدوی و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مسئولان و فرماندهان ارتش و روسای عقیدتی _ سیاسی نیروها چون امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش  و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو، امیر  سرتیپ حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش،  امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حیدری، رئیس عقیدتی سیاسی این قرارگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانعلی صالحی نسب، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و ... طی پیام‌هایی مشترک و یا جداگانه، کسب مقام برتر در سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی در حوزه ترویج معارف مهدویت و فرهنگ انتظار در بین نیروهای مسلح را تبریک گفتند.

انتهای پیام
captcha