کد خبر: 4063077
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

ممنوعیت تغییر کاربری نمازخانه‌ها در مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس در استان پرهیز شود، گفت: مدارس برای تأمین کلاس‌ها از دیگر مکان و اتاق‌های مدرسه استفاده کنند.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 19 خردادماه در جمع مدیران، معاونین و معلمان شهرستان بوانات ضمن تقدیر از فرهنگیان که در دوران کرونا و بازگشایی مدارس فعالیت‌های ارزنده و ایثارگرانه‎‌ای داشتند، گفت: معلمان با عشق و ایثار فعالیت کرده و چیزی را با مدرسه عوض نمی‌کنند و تمام وجودشان را برای دانش‌آموز به‌کار می‌گیرند زیراکه دارای نگاه تربیت دینی هستند که این نگاه منبعث از قرآن و روایات است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی پیشرو، پروژه مهر و حضوری شدن مدارس در دستور کار قرار دارد که باید برای این مهم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تأکید بر اکرام و احترام اولیا توسط مسئولان مدارس گفت: به طرح آدرس و محدوده جغرافیایی در ثبت‌نام دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

عسکری گفت: هیئتی برای حضور در شورای آموزش و پرورش شهرستان بوانات به منظور بررسی و پیگیری دقیق و میدانی مشکلات مدارس شبانه‌روزی و پراکندگی مدارس در این منطقه تشکیل داده می‌شود تا به دنبال کاهش و رفع آن‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تاثیرپذیری افراد در آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در سنی هستند که آنچه را یاد می‌گیرند تا آخر عمر فراموش نخواهند کرد و این مطلب را با حدیث  مَثَل الّذی یَتَعَلَّم فی صِغره کالنَّقْشِ فِی الْحَجَر تکمیل کرد.

عسکری تأکید کرد: تمام فعالیت‌ها باید پیوست پرورشی و تربیتی داشته باشد چراکه نگاه صرفاً آموزشی، راه به جایی نخواهد برد بنابراین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقشه مهندسی کشور مبنای برنامه‌ریزی‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تقویت و زیباسازی نمازخانه‌ها از اولویت‌های فعالیت مدارس بوده و برای آن برنامه‌ریزی انجام شود، افزود: از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس پرهیز شود و برای تأمین تعداد کلاس‌ها از دیگر مکان و اتاق‌های مدرسه استفاده شود.

وی با اشاره به مدارس و فعالیت‌های آن افزود: باید به سمت تقویت این کارخانه انسان‌سازی حرکت کرد تا انسان‌هایی بر اساس فطرتشان تربیت شوند.

عسکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره جهاد و نهضت تبیین بیان کرد: نبض تربیت در آموزش و پرورش قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌هایی که در آموزش و پرورش می‌تواند حول محور نهضت تبیین برای دانش‌آموزان فعالیت کند، بسیج دانش‌آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بسیج دانش‌آموزی در مدارس یک اتاق استراتژیک و مرکز تصمیم‌سازی فرهنگی دانش‌آموزی است که باید در همه مدارس باشد؛ پس باید این نگاه را در چهل واره دوم انقلاب ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: پس از 10 سال وقفه در اجرایی شدن این طرح، این دولت و مجلس 38هزار میلیارد برای اجرایی شدن آن درنظر گرفتند که باید این مهم تبیین شود.

عسکری در ادامه به برخی از ضعف‌های موجود نظام اداری اشاره کرد و افزود: معلم باید در جامعه بزرگی داشته باشد و در این افق نظر، مجلس با استفاده از قدرت نظارتی خود در حل و اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی یاری‌رسان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مدارس به عنوان کانون تربیت و معلم محور این تربیت است که در این راه مدیران به عنوان رهبران تربیت هستند چراکه هر اتفاقی در مدارس رقم می‌خورد.

 

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
captcha