هیئات مذهبی میدان مبارزه در جنگ نرم را مشخص کنند
کد خبر: 4063062
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

هیئات مذهبی میدان مبارزه در جنگ نرم را مشخص کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نقش هیئات مذهبی در جنگ نرم امروزی گفت: در این عرصه تکلیف هیئات مذهبی آن است که نگاه به رهبری داشته باشند و میدان مبارزه را مشخص کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 18 خردادماه در نشست هیئت امنای هیئت‌های رزمندگان اسلام این استان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: کشور ما در طول تاریخ در پناه امام رضا(ع) مورد حمایت و عنایت الهی بوده است.

وی با بیان اینکه باید ارتباط خود را با امام رئوف محکم‌تر کرده و برای خود، مردم کشور و نظام اسلامی هرچه می‌خواهیم از این امام همام بگیریم، خطاب به اعضای هیئات رزمندگان اسلام گفت: نخستین مسئله در باب رزمندگی و جهاد باید این باشد که ببینیم در کدام میدان باید بجنگیم و میدان مبارزه را مشخص و معین کنیم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در روز رحلت حضرت امام خمینی(ره) این نکته را در ویژگی‌ها و خصوصیات رهبری امام مشخص کردند که امام خمینی(ره) در رهبری خود میدان‌ مبارزه را دقیقاً تعیین کرده بودند و از سال ۴۱ که آغاز نهضت بود به برکت رهبری حضرت امام خمینی(ره) میدان مبارزه با دمشن مشخص بوده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر میدان مبارزه را ندانیم گاهی بر سر نیروی خودی آتش می‌ریزیم، افزود: در جبهه با این‌ مسئله مواجه بودیم که توپ و خمپاره باید به سمت موضع دقیق دشمن می‌ریخت اما چون دقیقاً گرای دشمن را نمی‌دانستیم گاهی اشتباه می‌رفت و به هدف نمی‌خورد، امروز هم همین طور است. میدان مبارزه را مشخص کنید.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۵ هیئت رزمندگان در استان فارس تصریح کرد: تکلیف این هیئات مذهبی آن است که نگاه به رهبری داشته باشند و میدان مبارزه را مشخص کنند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیراً بر چند موضوع تأکید ویژه داشته‌اند که یکی از این مسائل بحث جهاد تبیین است. اگر ما در میدان جهاد تبیین وارد نشویم به اینکه خط فاصله خود را با دشمن مشخص‌ کنیم به مشکل خواهیم خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه گاهی تهاجم فرهنگی دشمن موجب می‌شود خط فاصله بین ما و دشمن دقیقا مشخص نشود و اینجا اهمیت جهاد تبیین مشخص می‌شود، گفت: اگر در این جهت موفق شویم و مسئله جهاد تبیین را به وضوح داشته باشیم اولین مسئله نقش رزمندگی خود را انجام دادیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ نظامی و در مرز نیست بلکه درون شهرهاست و دشمن در این‌ مسیر تمام تلاش خود را انجام می‌دهد، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند امروز جنگ شناختی است یعنی روی فکر جوانان کار می کنند تا دوست را دشمن فرض کرده و دشمن را دوست.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: هیئت رزمندگان باید این‌ مسئله را روشن و تبیین کند، بنابراین ۱۲۵‌ هیئت و مشعل‌دار که خط خودی را از دشمن جدا کند باید در هر شهر و منطقه‌ای داشته باشیم وگرنه از دشمن ضربه خواهیم خورد.

جهاد تبیین و جنگ نرم را مطالعه کنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأکید بر اینکه باید جهاد تبیین و جنگ نرم را مطالعه کنیم. نمی‌شود آگاه نباشیم و به دیگران یاد دهیم، گفت: دیده بان در‌ جنگ برای همین بود تا بدانیم دقیقا کجا را بزنیم. در مجموعه هر هیئتی شما باید دیده بان مخصوص این کار را داشته باشید، ممکن است همه نتوانند دقیق تحلیل کنند اما عده‌ای باید دیده‌بانی کنند تا بتوانیم عرصههای مختلف تبیین را مشخص‌ کنیم.

وی با یادآوری مجدد منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین تصریح کرد: در خصوص بحث ‌جهاد تبیین از مجموعه سخنان رهبر انقلاب یک کتاب مطلب وجود دارد، از عقایدی که ذهنیت فرزندان ما را خراب می‌کنند شروع می‌شود تا برسد به مسائل سیاسی و اقتصادی.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: یک قسمت کار این است و گاهی تحلیل‌گران نمی‌دانند در قدم بعدی چه کاری باید انجام دهیم اما یک مسئله قبل از این هست و آن بحث این است که امروز ما به عنوان مسلمان و منتظر امام زمان(عج) تکلیفمان اطاعت از رهبری است یا خیر؟ اگر این پرسش را مشخص کنیم هر وقت دچار تردید شدیم هر چه ولی فقیه گفت را دنبال می‌کنیم ولی اگر این موضوع را یاد نگیریم هر بحثی شود ممکن است طرفی که دشمن خشنود است کار کنیم، می‌بینید که گاهی حرف‌های نفوذی‌ها را دوستان خود ما انتشار می‌دهند.

وی با بیان اینکه میدان مبارزه امروز که جنگ شناختی و جهاد تبیین است را در هیئت‌های خود باید مشخص کنیم، تصریح کرد: از امروز تا ماه محرم که هیئت‌ها فعال‌تر می‌شوند زمانی‌ نمانده است و باید خود را آماده کنیم.

هیئات مذهبی را مانند اداره مدیریت نکنیم

آیت‌الله دژکام همچنین خواستار توجه به روش کار هیئتی شد و افزود: برخی‌ها هیئت را مانند اداره مدیریت می‌کنند. هیئت غیر از اداره است. در هیئت رزمندگان فقط کافی نیست که عکس شهدا را بگذارید، چون جوانان ما با این عکس شهدا به تنهایی ارتباط برقرار نمی‌کنند. هیئت‌های ما باید بلد باشند چگونه جوانان را جذب معارف دینی کند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: حفظ ارتباط نظام اسلامی ما با معنویت یک اولویت است و این ارتباط هرچقدر محکم‌تر باشد استحکام نظام بیشتر می‌شود چون ما می‌خواهیم این نظام را تا ظهور صاحب اصلی آن حضرت صاحب‌الزمان(عج) حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه هیئتی زرنگ است که بتواند روضه شهدا را قشنگ بخواند، به اجرای موفق و گسترده سرود «سلام فرمانده» اشاره کرد و افزود: این کار اثرگذار است. کار می‌گیرد و گل‌ می‌کند. ۱۲۵ هیئت بخوانند زیبا می‌شود و در فضای حقیقی و مجازی آن را جلوه دهید.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه در شاهنامه شعر گفته شده تا ارزش‌ها و حماسه‌های ما ایرانی‌ها جلوه کند، گفت: جنگ و دفاع مقدس ما حماسه بزرگ بوده است و این عظمت است، پس ما در شعر و سرود خود اگر عظمت شهیدی مثل مرتضی جاویدی را نیاوریم و فقط نام از شهدا ببریم کافی نیست. همه باید تلاش کنیم بنابراین در این قضایا سوای اینکه میدان مبارزه را باید مشخص کنیم روش کار را هم باید یاد بگیریم. روش و مدل کار هیئتی است. هیئت همه را درگیر کار می‌کند اما اداره یک مدیر می‌خواهد و کسی را درگیر‌ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید این مسائل را آسیب‌شناسی کنیم و روش کار را یاد بگیریم، گفت: هیئت باید شهر را متوجه خود کند، این کار فن دارد و جز با خاک هیئت خوردن به دست نمی‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به بحث امکانات هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: نگوییم امکانات نیست چون ما از هیچ امکانات درست کردیم .سال ۴۱ وقتی امام خمینی(ره) قیام کرد چند نفر بودند؟ از صفر شروع کرده و در جهان چند صد میلیون آدم را حرکت داده است. هیئت یعنی حاج قاسم سلیمانی که چه حیات و چه شهادتش انسان‌ها را متاثر می‌کند. ما وقتی به نام ائمه معصومین نفسی زدیم هیچ‌گاه بی جواب نماندیم.

وی با تأکید بر اینکه هیئت را اداری نگردانید که در روز قیامت مقابل امام حسین (ع) خجل می‌شویم، هیئت را روی مدار عشق بگردانید، گفت:  عشق اگر‌ نباشد جواب نمی‌گیرید اما اگر عشق به اهل بیت(ع) را وسط کار بیاورید هیچی کم ندارید و امکانات هم می‌رسد. اگر همین ۱۲۵ هیئت را وسط میدان بیاورید مطمئن باشید تمام مسائل نظام را بیمه می‌کند. این جهت را داشته باشید چون باعث پیروزی انقلاب شده است و اگر کمرنگ شویم در آخر ضرر می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha