ریشه‌یابی حادثه مشهد ـ یزد و تعقیب قضایی مقصران احتمالی
کد خبر: 4062958
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار شد:

ریشه‌یابی حادثه مشهد ـ یزد و تعقیب قضایی مقصران احتمالی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مسئولان خواست که با بررسی جدی حادثه قطار مشهد ـ یزد، ریشه‌یابی علل حادثه و تعقیب قضایی مقصران احتمالی، جلوی تکرار این قبیل حوادث را بگیرند.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت، به بازماندگان قربانیان حادثه قطار مشهد ـ یزد تسلیت گفت و برای مصدومان این سانحه شفای عاجل کرد و برای قربانیان حادثه، رحمت و مغفرت الهی و علو درجات طلب کرد.

وی، وقوع چنین حوادثی را برای همه ملت دردناک دانست و از مسئولان خواست که با بررسی جدی این موضوع، ریشه‌یابی علل حادثه و تعقیب قضایی مقصران احتمالی، جلوی تکرار این قبیل حوادث را بگیرند.

در ادامه این جلسه، دو لایحه «معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل» و «معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل» اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

آیت‌الله دری نجف آبادی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع با تشریح سیر مصوبه، اشکالات شورای نگهبان و سوابق معاهدات مشابه این دو لایحه برای اعضای مجمع، اظهار کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی با حضور اعضای مجمع و وزیر دادگستری، این دو لایحه را بررسی و با نظر مجلس موافقت کرد.

در ادامه این نشست، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی مفاد دو لایحه و اشکالات شورای نگهبان پرداختند و به مصلحت مورد نظر مجلس شورای اسلامی درباره این مصوبات رای مثبت دادند.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در جلسه امروز، مواد پایانی آئین‌نامه داخلی این نهاد را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

انتهای پیام
captcha